onsdag 16. juni 2010

Fysioterapi og trening

Har hatt en forfriskende dag så langt, forkjølelsen er mye bedre og etter å ha levert lillemor i barnehagen dro jeg på fysioterapi. Dersom man har bekkenløsning har man krav på å få gratis behandling under svangerskapet, men det er lange ventelister.
For å slippe å vente så lenge så har jeg tatt behandling på en privat klinikk tidligere; Fysioklinikken i Ås. Fysioterapeuten var veldig dyktig, først fikk jeg en veiledningstime og deretter hadde jeg en time med lett massasje på ryggen. Det lindret godt, men det hadde nok ikke så stor virkning som man skulle ønske. Det er bare en av øvelsene jeg fikk som jeg klarer å gjennomføre, resten er for vonde. Jeg fikk en lang liste over måter jeg kan unngå å få mer vondt, og prøver å følge disse punktene.
Så ringte telefonen på mandag og jeg fikk vite at jeg endelig har fått time som blir dekket av henvisningen min på Ås fysioterapi og treningssenter. Fysioterapeuten spurte meg først en rekke spørsmål som hvor langt jeg var på vei, om jeg hadde barn fra før osv. også forklarte hun meg hvordan vi skulle gå fram. Denne gangen var det ingenting likt som den forrige timen jeg hadde med lett massasje! Jeg lå på siden og hun tok albuen og presset på punkter rundt hofte og rumpe, noe som til tider var ekstremt smertefullt, men det gjorde likevel godt. Følte at dette hadde noe mer effekt enn bare lett massasje. Deretter ga hun meg masse forskjellige øvelser som jeg kan gjøre når jeg er på treningsstudioet. De øvelsene som var vonde droppet eller endret hun slik at jeg kunne gjennomføre de. Har aldri vært hos en privat trener før, men nå skjønner jeg hvorfor man går til de. Jeg skal tilbake på mandag og sette opp et treningsskjema, også kan jeg trene hvor mye jeg vil på dagtid på treningssenteret. Så får jeg behandling en gang i uka hos henne.
Utrolig oppfriskende å få lov til å trene litt! Hadde helt glemt hvor godt det føles etterpå.

Hvis du vil lese mer om bekkenløsning kan du se her: http://no.wikipedia.org/wiki/Bekkenl%C3%B8sning

Gleder meg masse til å komme igang enda mer fra mandag av!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!