søndag 20. juni 2010

Heksa, løven og klesvask

Beste helgen på lenge!

Gratulerer til brudeparet i Sverige!

Martin og jeg var ganske flinke på lørdag formiddag, da besteforeldrene til Milla ville låne henne til frokost. Vi fikk tatt unna klesvask, oppvask, støvsuging og Martin fikk ordnet slik at varmepumpen vår ble montert. Tusen takk til Thomas for hjelpen!

Har hatt overnattingsbesøk av Monica og Teo. Utrolig at det går an å finne tonen med noen så fort som vi har gjort. Barna ble vel nesten bestevenner i løpet av lørdagskvelden og koste seg gløgg i hjel sammen på søndag. Hermet etter hverandre hele tiden, så er tydelig at de likte hverandre. De fikk bade ute i basseng, og jeg tror begge mammaene ble veldig misunnelige på dem. Bekymringsløse vesener disse barna!

På lørdagskvelden etter at barna var lagt kom flere venner av oss på besøk, og selvom jeg visste jeg kom til å bli stuptrøtt i dag så ble jeg sittende altfor lenge oppe. Var uansett en kjempekoselig kveld!

På søndag fikk Monica og jeg sjansen til å snakke om alt mulig, og jeg kom plutselig på min gamle barneskolelærer. En eldre, hvithåret dame med dårlig humør og ekstremt dårlig ånde. Derav tittelen; Heksa.
Vil gjerne dele mine erfaringer angående et menneske som jeg mener ikke burde hatt den jobben hun hadde. Da jeg gikk de siste årene på barneskolen var jeg i mine øyne en upopulær, ukul og overfølsom person. Det hjalp ikke mye at læreren min favoriserte de mest populære sportsgutta og mislikte meg.
Husker godt en episode der vi var på idrettsplassen og det regnet. Noen jenter i klassen og jeg hadde en dansegruppe, og vi skulle opptre på et eller annet arrangement. Læreren og noen av jentene ville at vi skulle danse dansen på fotballbanen denne dagen, men det ville ikke jeg (ingenting skulle da røpes før vi sto på scenen). Dermed klarte læreren å slenge ut at jeg minnet henne om Hitler, og da var det selvfølgelig gjort. Jeg begynte å tute! Men i stedet for å unnskylde hva hun hadde sagt så samlet hun de andre elevene rundt seg og snakket om at jeg var en "sur-megge".
En annen dag like etterpå sa hun at jeg var så hurpete, og da endte jeg med å kalle henne hore. Det falt ikke helt i smak, og når jeg fikk melding med meg hjem og valgte å kaste den på gulvet og deretter tråkke på den, fikk foreldrene mine den hjem i posten.
Lurer på hvordan jeg hadde reagert som forelder i en slik situasjon. Mine gjorde i mine øyne alt riktig, for jeg hadde selvfølgelig fortalt dem hele historien på forhånd, og så vidt jeg husker dro de litt på smilebåndet når de leste meldingen. De støttet meg i hvertfall, og det var akkurat det jeg trengte på det tidspunktet.
Har lurt på i ettertid hvor riktig jeg egentlig husker denne hendelsen, men jeg håper jeg ikke har overdramatisert historien. Lurer også på hvordan jeg ville reagert i den samme situasjonen som den personen jeg er nå, for selvom jeg fortsatt ikke ser på meg selv som populær, kul eller ufølsom, så kan det være at det bare var meg som ikke ville danse på den fotballbanen, og at jeg dermed ødela for alle de andre jentene. Valgene av ord kunne hun uansett vært heldigere med! Antageligvis var det ikke nødvendig å gråte i denne situasjonen, men igjen nevner jeg at hun kunne valgt andre ord.
Har også tenkt mye på hvordan det må ha vært for henne. Hvordan menneske er hun egentlig? Kanskje hun egentlig er god innerst inne? Hvis jeg hadde møtt henne i en annen setting så hadde jeg trolig ikke hatt noe problem med henne. Hmm.. Lurer på hvor hun er nå..

Monica fikk se at når jeg setter meg ned i pc-stolen vår så kommer Milla løpende mot meg og brøler. Ikke en veldig logisk handling? Joda - vi pleier å se på bilder av løver på pcen, så når jeg setter meg her vil hun helst opp på fanget mitt for å se på bilder.
Et tips til dere som har barn i samme alder: Finn bilder av saker og ting barnet kan navnet på, lagre bildene i en egen mappe på pcen, slik at dere kan øve/leke med de samme ordene hver gang. Etterhvert når de får mange ord blir mappa ganske stor, men da kan man kanskje snakke om det andre på bildene, begynne å bemerke fargene osv. Milla synes i hvertfall dette er kjempegøy, og det er en fin måte å repetere og huske hvilke ord hun er glad i.

Ha en flott kveld! Nå kjenner jeg at senga kaller.. God natt!

3 kommentarer:

  1. hanne da... hahahahah

    SvarSlett
  2. hvem jeg? har jeg gjort noe galt?

    SvarSlett
  3. nei, med det husker jeg :p kristin ja, heksa... hahahah... hun var slem mot deg hun... dårlig lærer):

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!