tirsdag 29. juni 2010

Helgen og dagene derpå

Lørdag kveld fikk jeg besøk av tre gode venninner, Monica, Helene og Live. Vi koste oss med reker og skravlet masse. Martin kom omsider hjem fra fjellturen, med et vondt kne og det meste av en sixpack innabords. Han var helt i hundre, og var god underholdning for oss jentene. Etter en stund dro han ut med kamerater og Monica dro til byen, hun ble "erstattet" med Ellen Beate. Var kjempekoselig å være sammen med jentene mine igjen :) Jeg hadde invitert dem fordi jeg har bursdag på fredag, og hadde lyst til å feire for første gang på ca. fem år(?)! Jeg fikk fine gaver; to store lykter, stearinlys, øredobber og en tøff "shortsdrakt" som jeg gleder meg til å prøve etter jeg har "kvittet meg" med magen min.
Martin kom tilbake fra Ski og hadde med seg Linn, pizza, cola og en stor flaske vodka, som de hadde store intensjoner om å drikke opp. De andre jentene dro etterhvert hjem og etter at Martin nesten sluknet på sofaen tok han kvelden. Linn og jeg ble sittende og skravle litt til, så det ble en sen kveld. Når jeg til slutt la meg var klokken rundt halv fire. Enda godt det er lenge mellom hver gang jeg drar'n så langt. Hadde uansett en super kveld.
Søndag gikk med til å pleie kroppene våre. Urettferdig at man føler seg fyllesyk uten å ha drukket en dråpe, men sånn er det vel å være trøtt og høygravid. Var kjempekoselig å få lillejenta hjem igjen, hun hadde kost seg masse på hyttetur, med båtturer, skogturer, bading osv.

Gårsdagens fysioterapi var ikke like smertefull som sist, sikkert fordi jeg nevnte at jeg hadde følt det som om jeg hadde blåmerker over hele rumpa i halvannen uke etter siste behandling. Men det var godt å bli knadd litt igjen. Etterpå var jeg kjempetrøtt, og jeg sov i halvannen time før jeg dro på kjøpesenteret med Helene. Fant meg noen fine øredobber og singletter på salg :) Da er Hanne fornøyd! Siden jeg var så sliten, og Martin ikke kom hjem før i seks tiden dro Milla og jeg til besseMOR og besseFAR etter barnehagen, var veldig koselig, fikk middag og jeg fikk litt avlastning.
Sliten etter trening i dag morges satt jeg meg ned foran tven og fant en dokumentar som het Prom Night in Mississippi. Morgan Freeman kommer til en skole i hjembyen sin, Charleston, hvor de fortsatt har separate avgangsball for de "svarte" og de "hvite". Han tilbyr seg å sponse ball for dem hvis de har et felles avgangsball, og vi blir introdusert for mange mennesker med forskjellige synspunkter på dette. Utrolig at det fortsatt er så stort raseskille i visse deler av verden! Jeg så bare slutten av dokumentaren, her kan du lese mer om den; http://www.imdb.com/title/tt1334555/

Nå skal jeg prøve å få gjort følgende:
ta oppvask
ta en klesvask
rydde litt generelt i huset
støvsuge rommet til Milla

Vi får se hvor mye jeg får gjort før kroppen streiker, men det er målet. Får besøk av Tina litt senere idag. Lenge siden sist, så det blir koselig! Kanskje blir det en tur på stranda også.
Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!