mandag 5. juli 2010

HELG!

Fredag ettermiddag (bursdagen min) la vi ut på hyttetur med Monica, Teo, Christer og Emilie.
Turen ned tok sin tid. Med to slitne barn som kom rett fra barnehagen ble det et par stopp på veien og gåturen var virkelig en opplevelse. En skogtur som vanligvis tar ca. 15 min i vanlig gangtempo tok omtrent halvannen time denne kvelden! To sterke mannfolk tok seg av det meste av bæringen (å få en barnevogn gjennom skogen innebærer nok mest bæring, men heldigvis er skogsveien bedre enn tidligere), og Monica og jeg prøvde å bære litt selv mens vi prøvde å lure barna til å gå selv. Teo synes det var morro å bare stå og titte rundt seg, eller klatre litt i stenene, mens Milla la seg ned i granbaret, sa "natta" og koste seg med bamsen til Emilie (som ikke var så veldig ren etter denne gåturen). Når vi endelig kom fram til hytta rundt klokken kvart over åtte ble barna ivrig opptatt av å utforske hytta og lekene der, og de var ikke i seng før nærmere klokken ni. Turen som vanligvis tar ca. halvannen time helt hjemmefra tok altså rundt tre timer denne gangen. Men var det verdt det? Definitivt!
Når barna endelig var i seng (Emilie i anekset, Teo på soverommet og Milla på badet (er dessverre ikke nok rom på hytta)) var vi "voksne" trøtte og slitne, men vi hadde en koselig kveld likevel. Jeg fikk den BESTESTE gaven av den søte kjæresten min og svigers - speilreflekskamera!! TUSEN TAKK <3
Dagen derpå var det overskyet, men varmt. Vi fikk oss en tur på stranda, hadde badebasseng til barna på terrassen, Christer tok seg en tur i butikken, vi spiste god grillmat (laget av gutta) og fløtegratinerte poteter (laget av Monica), leste bøker for barna (to bøker var kanskje i minste laget, for hver bok ble nok lest minst ti ganger (Nøtte, Nusse, Nasse, Neppe, Nisse, Nynne..... Kan den ene nesten utenat nå!)), barna fikk se på filmer (Bamse på repeat i flere timer og Rakkerungene), og Emilie var supertålmodig og klarte å vente helt til de minste hadde lagt seg før hun fikk lørdagsgodteriet sitt!

Etter at barna var i seng denne kvelden var det klart for det obligatoriske hyttespill - Kortskalle! God stemning med tordenvær og stearinlys. Hadde det kjempemorro, selv om Christer vant overlegent og Monica klarte å ta meg igjen på målstreken. Jeg er en god taper jeg! Og Martin er enda bedre! <3
Jeg var dødsvarm, og Monica og jeg bestemte oss for at et kveldsbad i havet var på sin plass. Etter å ha stabbet oss på glatte svaberg ned til brygga i mørket oppdaget vi at vannet var helt svart (det var jo mørkt, så kanskje ikke så rart) og jeg fikk angst for å gå uti. Monica hadde bestemt seg for at veien ned til vannet i bikini og håndkle kjølte henne godt nok ned, men jeg ville sååå gjerne bade. Prøvde å klatre uti vannet, men tok bare to skritt før jeg hoppet opp igjen, fordi vi trodde vi så en brennmanet (som like gjerne kunne være skum i overflaten på vannet). Jeg klarte ikke å manne meg opp igjen, så vi ga opp, stabbet oss opp til hytta igjen, og jeg ble sittende ute på noen våte utemøbler for å kjøle meg ned igjen på den måten i stedet. Vi satt og skravlet en stund alle fire før vi gikk og la oss.

Søndagen lettet været etterhvert og det ble strålende solskinn, varmt og godt. Martin, Emilie og Teo herjet i badebassenget i flere timer og etterhvert (når hun våknet) ble også Milla med på leken. Vi ryddet opp etter oss og bega oss etterhvert på turen hjem. Med litt lettere last (uten øl og matposer) tok gåturen denne gangen "bare" tre kvarter. Milla var superflink og gikk nesten hele veien selv, noe jeg var veldig fornøyd med, og Teo gjorde også en god innsats, med noen lure ideer fra Monica ("Kom hit og se Teo! En traktor!").

Det var superdeilig å komme hjem, men jeg hadde ikke nølt med å gjenta turen en annen gang! Kjempekoselig å komme seg litt vekk hjemmefra og nyte fritiden med gode venner! Tror nok Milla har satt stor pris på Emilie og Teo som selskap hele helgen.
450 bilder rakk jeg å ta med det fiiiine nye kameraet mitt! Du kan se noen få av dem her..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!