fredag 13. august 2010

En ekte drittdag med et lite smil på slutten

Noen dager er bare dårlige helt fra man står opp til man går til sengs, og stort sett kan man føle det på kroppen med en gang man våkner.
I dag er en sånn dag for meg. Jeg er trøtt, sur, deppa og har egentlig bare lyst å låse meg inne på rommet mitt, gråte og stirre i veggen. Har jeg noen god grunn til å føle det sånn? Svaret er nei, jeg har nok bare mangel på søvn og hvile, men i dag er jeg nok dårlig selskap for de fleste, og det er nok Martin det går mest utover dessverre.
Uansett hva han foretar seg i dag, så er det nok galt i mine øyne, så jeg prøver å bare svare "det er det samme for meg" og bite i meg alt jeg egentlig har lyst til å si. Det er ikke hans feil at jeg er i dårlig humør heller, så ingen vits å lage noen krangel ut av det.
Jeg fikk også vite at det er slutt mellom to gode venner av oss i dag, og det gjør jo ikke dagen noe bedre! Det er det andre venneparet vårt som har gått fra hverandre på under en måned, og det er flere brudd overalt rundt oss nå føler jeg. Det er spesielt trist når man kjenner begge parter, og vet at det er flere venner som har det vondt. Uten at det er noens intensjon så blir man fort et slags mellomledd, og det føles ofte feil fordi man er venner med begge. Jeg vil gjerne kunne være en slik venn som man kan komme til og gråte på skulderen til når man trenger det, men i disse dager føler jeg meg ubrukelig på det området. Det er rett og slett fordi jeg er helt fjern pga trøtthet, ammetåke og mye som foregår rundt meg.
Apropo ting som foregår rundt meg så er jeg drittlei av oppussing! Selvom jeg ikke har gjort nesten noe av jobben selv så har jeg bodd i rot og kaos i snart ett år, og nå har jeg fått nok! Tror kanskje jeg må få sagt det til Martin, ellers går jeg snart berserk her.. Han forstår nok hvis jeg bare får sagt det til han.
Antageligvis så skyldes det dårlige humøret mitt oppførselen til Milla i går kveld. Jeg merker at jeg ikke liker å skylde på henne, men i går skulle hun virkelig gjøre alt det motsatte av det jeg sa. Hun måtte tilogmed på rommet sitt en gang, som "straff" for å ikke høre på meg, og det er ikke ofte! Vanligvis holder det med å true med det, men i går var det visst ikke nok. Hun hadde nok ikke sovet mye i barnehagen tenker jeg. Får trøste meg med at hun stort sett er kjempesøt!
Huff, sorry, nok syting for i dag! 
Jeg skal kanskje få besøk i kveld, så da blir jeg forhåpentligvis meg selv igjen..
Håper dere har en bedre dag enn meg!

PS: Jeg har forresten én god nyhet å dele da! 
Magnus har smilt til meg flere ganger i dag! 
(Det er første gang)

2 kommentarer:

  1. åå,magnus visste at mammaen hans trengte noen gode smil på akkurat denne dagen han :)

    sånne dager har vi alle. godt å få skrevet det ned. da får man på en måte litt av frustrasjonen ut. må gjerne ta en tlf til meg og rope litt om det trengs en dag ;)

    SvarSlett
  2. Den dagen trengte jeg det ja! Nå smiler han minst et par ganger hver dag :) Det setter en trøtt mamma stor pris på!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!