fredag 13. august 2010

Nå tar de igjen!

Pass dere for elgen!
Nå har de fått nok av mennesker og elgjakt, de har bestemt seg for å ta igjen!
Les mer om dette på VG nett i dag. (Advarer mot sterke bilder for dyreelskere).
Det endte dårlig for denne elgen, da menneskene igjen fikk overhånd og skjøt elgen.
Det skal nevnes at jegerne ikke var sikre på at de skjøt riktig elg, men én elg skjøt de i hvertfall!

(Dette innlegget er ikke ment for å støte familien til gutten som ble angrepet. 
Jeg håper vedkommende fort blir bra igjen og ikke får varige skader.)

13 kommentarer:

  1. det er det dummeste de gjør er å skyte når de ikke er sikkert på det er den rette elgen... surt!! jeg er dyrelsker og har stooor respekt for dyrene!

    SvarSlett
  2. Jeg tenker den stakkars elgen bare hadde spist litt for mange fleinsopp, og fikk en bad-trip som desverre gikk ut over denne guttungen. ( Nb: bare en teori)

    SvarSlett
  3. Nå tar de igjen??? Elgbestanden i Norge er alt for høy. Desverre så har vi ikke plass til rovdyr i dette landet som holder bestanden nede. Dermed så får altså det ville dyret som tar flest liv her i landet lov til å nærmest yngle fritt...

    SvarSlett
  4. Hvilke idiotiske drømmepåstander er det du har, Anonym 3? Yar flest liv, brødristere tar flere liv enn elger gjør, på samme måte som med haier! Og er det noen som overstiger bestand her i verden, så er det mennesker. Hvor tåpelig kan man bli!!!

    SvarSlett
  5. Kan jo fortelle deg at jegerne var 100% sikker på at de skjøt riktig elg, og at den i tillegg angrep jegerne!
    Hilsen datter av jegern (!!)
    Og gutten går det bra med om noen skulle bry seg om det.

    SvarSlett
  6. Det er et faktum at uttaket av elg pr. år er for lite. At Mari er dyrevenn, forandrer ikke faktum.

    SvarSlett
  7. til dattern av jegern.

    fint å se at noen skriver for jegerne også. og håper det går bra med gutten.
    disse dyreelskende bloggnissene tror alle jegere hater dyr og plager dyrene så ofte vi kan. skal man ikke høste av naturen lenger?
    PS: gleder meg til frysern er full av elgkjøtt:D

    SvarSlett
  8. Så bra at de var sikre :) så bare ikke slik ut i artikkelen.. Jeg elsker dyr, men har full forståelse for at man jakter på elg og andre dyr. Så lenge de taes på en human metode, som forhåpentligvis ikke er smertefull for dyret!
    Kjempefint å høre at det går bra med gutten! Og jeg er veldig glad for at det gikk bra med jegerne også! Elger er store dyr, så jeg har stor forståelse for at det må være skremmende å stå fjes til fjes med en sint en.

    SvarSlett
  9. PS: Innlegget var ment å være humoristisk, men ser nå at tonen kanskje ikke kommer helt fram i teksten..

    SvarSlett
  10. hadde det ikke vært for jakt, hadde ikke vi kunnet sitte her og diskutere i dag! Det er en viktig kulturarv, og vi bør opprettholde den. Desverre er det alt for mange som tror at kjøttkakene bare kommer fra frysedisken i Sverige. Hvis dere kaller dere dyrevenner, så kan dere akseptere jakta. For hvis ikke vi jakter blir det for mange dyr. Det merker moder natur, og hun sender pest på dyra (harepest, f.eks.) så det er ingen grunn til å være motstander av noe utenforstående ikke har peiling på. Jeg er jeger selv, og mener også at denne diskusjonen ikke har noe med denne saken å gjøre. Jaktmotstand kan diskuteres et annet sted!

    SvarSlett
  11. Eneste jeg lurer på i denne sammenhengen - Er det noen som har sjekket om det går noen morløse kalver i området?

    SvarSlett
  12. Jakt er en latterlig sport for folk som har for små peniser! "En viktig kulturarv", som om det er grunn nok? Da må vi holde på andre kulturer også som slavedrivingen av mennesker. Hvor bra hadde vi ikke greid oss uten noe så banalt! Har ikke NOE med å være dyrevenner å gjøre! Hvorfor skyter vi ikke muslimene i Østen hvor innavling er vanlig?

    SvarSlett
  13. Den er god Hanne! :) Men jeg kan forsikre deg omm at alt har gått humant for seg. Men jeg er også enig i at den skulle skytes, da jeg synes veldig synd i Eskil som ble angrepet og har fått seg en skikkelig støkk.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!