søndag 12. september 2010

Leger - del 2

I dag har jeg igjen tilbrakt halve dagen på legevakten, og igjen blitt sendt hjem uten å være noe særlig klokere på hva som feiler meg. Tror det er rekordmange besøk til legevakten for meg; to ganger i løpet av en måned, i tillegg til legetimer, helsesjekker osv.
Legen var veldig ålreit denne gangen, hørte etter og svarte godt på spørsmålene mine, men det hjelper lite når de ikke finner ut hva som er galt. Den nye fastlegen min virker også helt super. Det er deilig å føle at noen bryr seg, litt mer enn å bare skrive ut en resept og sende meg på dør igjen.

Er det noen som kan fortelle meg hva som feiler meg?
Symptomer:
- blåmerker uten grunn (oppdaget 13 stk på bena for 2 uker siden, de fleste er borte nå)
- vondt i hodet nesten hele tiden
- migrenesymptomer; synsforstyrrelser (flimrende felt som gradvis flytter seg ut til siden), konsentrasjonsvansker (sliter med å fokusere når jeg for eksempel kjører bil, fører en samtale osv)
- svartner/svimler nesten hver gang jeg reiser meg opp, i dag også med voldsom prikking i begge armene og rundt munnen
- kvalm når jeg våkner om natten, ofte har jeg også mistet følelsen i armene
- generelt svimmel og "fjern" (sistnevnte muligens ammetåka)
- trøtthet (mulig rett og slett pga for lite søvn)
- humørsvingninger (ler ett sekund og det neste kan jeg sitte med tårer i øynene)

Har allerede tatt blodprøver, venter bare på svar, og i dag ble blodtrykk og blodprosent også sjekket. Alt så greit ut, selvom blodprosenten er lavere enn normalt for meg. Tar allerede jerntilskudd.
Blir snart sprø hvis ingen finner noe. Selvfølgelig har man ikke lyst at de skal finne noe alvorlig, men det hadde vært greit å bevise at det ikke bare er jeg som er hypokonder og å kanskje få noen medisiner som kan hjelpe meg med å bli bra igjen.
Legg gjerne igjen en kommentar om hva du tror det kan være!

5 kommentarer:

  1. B12- mangel. Har hatt det, helt vanlig etter fødsel. Mangler du det tar ikke kroppen opp jern. Lene har også hatt det etter Lukas. Etter noen B12 sprøyter er du bedre igjen. God bedring og lykke til. Klem fra Ann Ireen

    SvarSlett
  2. Takk for godt forslag! Skal høre med legen om dette, hadde vært deilig hvis det er så ukomplisert!

    SvarSlett
  3. du må bruke mer tid sammen med ellen beate:) da blir alt bedre.. hehe..

    SvarSlett
  4. Det er nok hun som lider mest pga konsentrasjonsvanskene mine når vi prater sammen tror jeg :)

    SvarSlett
  5. - Jernmangel (husk ikke ta jerntabeletter med melk, ta det helst uten mat)
    - B-vitaminmangel
    - D-vitaminmangel

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!