fredag 10. september 2010

Lettere irritert...

...for å si det mildt.
Idag har jeg klart å kjøre istykker bilen min. Og dessverre er det ingen andre jeg kan skylde på enn meg selv og en hersens fartsdump.
En ting jeg har tenkt på utallige ganger er "hvorfor står det 40km/t når man ikke kan kjøre fortere enn 20km/t over fartsdumpene?". I dag fikk jeg svi for den tanken. Jeg kjørte faktisk under 20km/t, men likevel skjedde det som ikke skulle skje. Idet jeg kjørte over dumpen rakk jeg å tenke "oj, den var enda større enn jeg trodde", og dermed hørte jeg et smell som gjorde at jeg fikk kjempevondt i magen. "Nå er det gjort!" tenkte jeg. Og det var det. Jeg kjørte de siste meterne fram til dit jeg skulle, stoppet bilen og spurte om Martin kunne ta seg en titt. Bilen lakk olje fra bunnpanna (?) og dermed fikk jeg ikke engang lov til å kjøre hjem. For første gang fikk jeg bruk for mitt NAF medlemsskap, og den nye fine bilen min står nå på verksted på ubestemt tid. De skulle prøve å få sett på den "i løpet av neste uke", men det var egentlig to-tre ukers ventetid!
Unødvendig, kan man si! I hvertfall siden hele turen egentlig var bortkastet. Martin hadde Magnus i et par timer og jeg kjørte dit for å mate han litt, fordi han ikke ville roe seg, men når jeg ankom lå han og sov søtt som en engel.
Lurer på hvor mye penger denne bomturen vil koste meg! 
Bortkastet!
 
VGnett skriver i dag om å senke farten visse steder i landet for å redusere antall personskader i trafikken - mitt tips er å sette 15km/t alle steder det er slike fartsdumper for å redusere antall kjøretøysskader også. Do it!

1 kommentar:

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!