mandag 13. september 2010

Skilt

Hver gang jeg kjører bil ergrer jeg meg over noen unødvendige og tåpelige skilt. Skilt som bare er forrvirrende og distraherende, som ikke finnes i mange andre land enn Norge og derfor sikkert ikke er lett for utenlandske sjåfører å forstå. Dette kaller jeg trafikkfarlig!
Jeg snakker om "Slutt på særskilt fartsgrense"-skiltene. Gi meg én god grunn til at vi skal bruke disse skiltene i stedet for vanlige fartsgrenseskilt!


Her er forklaringen på hva skiltet betyr (for de som ikke visste det fra før):
"Betyr at det er slutt på strekning med særskilt fartsgrense. Alminnelige fartsbestemmelser om kjørefarten gjelder."

Hvorfor ikke bare skrive hvilken fartsgrense det er, så man slipper å tenke seg fram til det selv - "er jeg i et tettbygd strøk?", "her var det vel ikke såå mange hus" eller "var det 50km/t eller 60km/t når det er opphevelse av fartsgrensen?".
Jeg har nå laget en facebookgruppe for å stoppe denne "galskapen". Vil du værra me' så hæng på;
NEI til "Slutt på særskilt fartsgrense"-skilt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!