mandag 4. oktober 2010

Oppe i lufta

Ah, jeg glemte helt å fortelle at jeg så film i går. Up in the air - en film jeg har tenkt på å se lenge, og endelig fikk surret meg til å faktisk se. George Clooney spiller hovedrollen, Ryan Bingham, i filmen. Han jobber i et selskap som sier opp ansatte for andre firmaer. Han møter en dame som tilsynelatende lever det samme livet som Ryan selv, et liv på reisefot, med få sosiale forhold utenfor jobben. Ryan tar seg selv i å falle for damen, noe han sjeldent tillater seg selv å gjøre...
Mer kan jeg vel ikke si hvis jeg ikke skal ødelegge filmen for dere.
Jeg likte filmen, men den var kanskje litt for forutsigbar i mine øyne, da jeg fint klarte å gjette meg til mye av det som kom til å skje. Det jeg likte mest er faktisk noen av birollene i filmen - de som blir oppsagt fra jobben sin. Det var faktisk grunnen til at jeg ønsket å se filmen også, for jeg så på et talkshow (var det Oprah?) at flere av de som spiller disse rollene faktisk var vanlige mennesker som nettopp hadde mistet jobben sin under finanskrisen, og de fortalte om sine reelle tanker og reaksjoner.
Filmen ble faktisk Oscar nominert, og jeg mener den er verdt å se.


2 kommentarer:

  1. Faktisk en av mine favoritt filmer i fjor :)

    SvarSlett
  2. Hei Silver! Velkommen innom bloggen min, og takk for kommentar!
    Så bra :) Jeg kunne gjerne tenke meg å se den igjen! De scenene med de oppsagte som forteller sine historier satte spor.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!