fredag 8. oktober 2010

Spillkveld med gode venner

Som sagt hadde vi spillkveld i går. Det ble Trivial Pursuit hele kvelden, for vi var vel ikke så veldig flinke noen av oss ;) Etter et par timer bestemte vi oss for å endre litt på reglene, da ingen hadde mer enn to såkalte kaker. Allikevel ble vi spillende i to timer til, før noen hadde klart å samle alle seks.

Slik gikk spillet;
Monica og Live var på lag og fikk spørsmålet "I hvilket fylke ligger Årungen Rostadion?", alle vi andre sukket, ristet på hodet og tenkte "Urettferdig! Det spørsmålet var jo alt for lett!", men til vår overraskelse roper Monica ut "ØSTFOLD!", alle sammen bryter ut i latter og Live insisterer på at det er Akershus som er svaret, men Monica er helt sikker "Det ligger i Ørje, det er vel Øsfold det?", hun klarer nesten å overbevise Live om det, men så sier Live "Det er jo i Ås" og et lys går opp for Monica, hun synker tilbake i sofaen og tar seg flau til ansiktet. Til slutt svarte de riktig "Akerhus". Vi var enige om at det var deilig å ha noen som var like flinke (eller dårlige) i spørrespill som oss selv.
Ellen Beate og jeg fikk spørsmålet "Hvilken kvinnelig skuespiller har rollen som June Carter i filmen om Johnny Cash?". Åh, som jeg ergret meg, for selvfølgelig visste jeg svaret på det, men inni hodet mitt sto bare navnet "Scarlett Johansson", som jeg jo visste at var feil. Det er jo en av mine yndlingsfilmer, men sist jeg spilte spillet fikk jeg også spørsmål om Walk the Line, men klarte heller ikke da å svare. Reese Witherspoon var svaret jeg lette og lette etter, men ikke klarte å finne.
De få spørsmålene jeg klarte å svare på var selvfølgelig rettet til andre, og alle kakene vi fikk var det Ellen Beate som sto for.

Jeg tror vi må skaffe oss junior spørsmål jeg... Det var i hvertfall superkoselig å ha besøk.

PS: Jeg gleder meg til jul!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!