onsdag 20. oktober 2010

Surr, babygråt og søte barn

Lenge siden et ordentlig innlegg nå.. Jeg får vel fortelle litt om hva som skjer her om dagen... tja... ikke mye for å si det sånn..

Jeg har vært mye sammen med Ellen Beate og hennes to herlige "dagbarn". Det har vært innmari koselig og jeg må vel si at man blir enda mer verpesjuk når man omgås ettåringer. Det er så gøy å se på de ustødige skrittene de tar, hvordan de prøver å lage nye ord og smaker på alt. Har dere tenkt over det noen gang? Mange lurer sånn på hvorfor de skal ha alt inn i munnen, og det er jo rett og slett fordi det er den måten de føler på. De vet ikke enda at det går ann å kjenne på ting med hender. Har du tenkt på at du vet hvordan det ville føles å bite i et teppe, sleike på sofaen og tygge på skolisser, uten at du trenger å gjøre det? Kanskje dette er en lærdom vi har tatt med oss fra vi var så små.
Stakkars Ellen Beate. Hver gang vi er sammen, eller skal være sammen, så surrer jeg sånn at hun gjerne blir sittende og vente på meg. Slem er jeg. I dag dobbeltbooket jeg meg også, så da ble det i hvertfall mye surr. Jeg får vel bare skylde på ammetåken og stoffskiftet mitt.. Unnskyld snuppa!


Jeg har lyst på sjokolade, og bare derfor dro jeg på butikken nettopp. Kjøpte også fem bleiepakker for 25 kr. Er så glad for bleiekrigen, men nå er den vel snart ferdig, løp og kjøp!
I dag har kjæresten min/forloveden min/samboeren min/pappaen til barna mine/Martin (vet aldri hva jeg skal kalle han) og jeg vært sammen i 5 år og 10 måneder! Snart er det 6 årsdag, og etter det kommer vel syvårskrisen? Jeg håper ikke det. Elsker deg, my one and only! <3 Fantastisk er du!

I går fikk Magnus 3-måneders vaksiner, det vil si to sprøyter, ett i hvert ben. Jeg har ingen problemer med sprøyter, men å se den 2-3cm (?) lange spissen grave seg langt inn i låret til lille klumpen min, mens han tydelig viste at han fikk kjempevondt, var ikke noe morro. Han hylte rett og slett som en stukket gris (eller baby, alt ettersom..). Han har vært påvirket av det både i går og i dag, med slapphet, mye gråt og feber. Men det er jo selvfølgelig mye bedre enn at han får sykdommene han ble vaksinert mot.
Jeg må bare nevne at jeg er superfornøyd med helsevesenet med tanke på gratis svangerskapskontroller, barnelege, helsesjekker, vaksiner og så videre. Det er ikke noe man bør ta for gitt!
I dag var jeg på Vinterbro senteret (det er elleville dager nå!). Gikk litt sammen med Ellen Beate og barna også møtte jeg jentene i barselgruppa mi. Det var veldig koselig begge deler, selvom Magnus gråt seg gjennom nesten hele handleturen.
Det er så morro å se hvor forskjellige barna allerede er! De er født omtrent på samme tidspunkt alle sammen, Vi var bare fire stykker i dag, men allikevel varierte vekten til barna fra 6,1kg til 8kg og lengden mellom 61 og 66cm (hvis jeg husker riktig..). Alle sammen er like flotte, pludrete og nysgjerrige, og har sin egen personlighet allerede.
Etterpå dro jeg opp til mamma litt, spiste og lå på sofaen. Det trengte jeg.
Nå gikk jeg tom for ting å fortelle, så da skal jeg gi meg.
Ha en helt nydelig aften!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!