lørdag 20. november 2010

Besøk

I dag får vi besøk fra Danmark, noe vi har gledet oss til lenge. Oldemor/farmor Ulla, Ina, Claus, Tine og Martin kommer hit litt utpå dagen :) Skal bli koselig å se dem, vi sees jo alt for sjeldent. Sist vi møttes var i påsken, så Milla husker nok ikke så mye av det, og Magnus har aldri møtt dem!
I går ble familien vår litt større, med storebror Rasmus under taket. Sleipingen skal flytte til Miami (ja, det er sjalusi som ligger bak kallenavnet hans). Han har leid ut leiligheten sin og låner et rom her i noen dager før han må på jobb for å deretter rette nesa mot varmere strøk.
Nå skal jeg se om klarer å få bakt en kake før besøket kommer.
Dette er oppskriften jeg tenker å prøve:

SJOKOLADEKAKE
5 egg
550 g sukker
450 g mel
2 ss bakepulver
1 ss vaniljesukker
5 ss bakekakao
375 g smør
3,5 dl melk

Pisk egg og sukker til eggedosis. Ha mel, bakepulver, vaniljesukker og kakao i en bolle. Smelt smør i en kjele. Ha oppi melken i smøret. 


Ha i melblanding og smør/melk annen hver gang i eggedosisen.
Stekes på 170/180 grader i 30-40 minutter.


Oppskriften fant jeg på denne bloggen.
Jeg skal ha mammas smørkrem på kaka, den skal jeg få lagt ut oppskriften på senere.
Ønsk meg lykke til!

2 kommentarer:

  1. Hahaha:) Spar litt kake hilsen sleipingen.

    SvarSlett
  2. sorry, men den er nok borte for leengst! ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!