torsdag 18. november 2010

Gjennom ild og vann

Nå kommer tårene pressende på her kjenner jeg...
En kvinne i 20-årene ble i dag påkjørt av en lastebil mellom Vitaminveien og Grefsenveien i Oslo. Rett før hun ble truffet klarte hun å dytte barnevognen med barnet hennes i opp på en trafikkøy, i sikkerhet fra lastebilen. Hun selv døde momentant. Barnevognen veltet, men barnet på to år klarte seg.

Jeg blir tom for ord her jeg sitter.

En to-åring er i stand til å forstå så mye rundt seg, selvom vi ikke alltid tror det. Jeg håper, for barnets skyld, at hun/han ikke så hva som skjedde, det blir ille nok å høre om dette senere.

Jeg grøsser. Og er tom for ord igjen...


Sender mine varmeste tanker til familie, venner og ikke minst barnet som nå har mistet en av de viktigste personene i livet sitt - en mor med et fantastisk instinkt som gjør at barnet fortsatt har livet sitt i behold.
Kondolerer.

31 kommentarer:

  1. Jag var där när det skedde, jag tog hand om föraren! En tragisk olycka som kommer beröra många liv långt framöver... det enda man tänker på är vad ett litet fel..... ett litet steg fejl kan göra för resten av ens framtid!
    Jag fick sömntabletter för klara natten. men enda jag tänker på..... Varför.... VARFÖR
    Partyturbo@hotmail.com

    SvarSlett
  2. Sender mine varmeste tanker til de etterlatte , men mine tanker går også til han som kjørte på dem som kanskje gjorde dette. Han eller hun var på jobb. Håper alle får hjelp.Det er nok mange ting som spiller inn her, men ikke forhåndsdøm den største. D

    SvarSlett
  3. helt forferdelig, men samtidig fantastisk gjort at hun klarte å redde barnet sitt. hun er en helt i mine øyne!

    SvarSlett
  4. For en jævla tragisk ulykke! Jeg blir lei meg... samtidig merker jeg at jeg også blir kynisk, at jeg blir forbanna på den meningsløse verden... Mennesket er en virussykdom på planeten, vi driter egentlig i hverandre så lenge vi har det bra selv. Jorda lider under oss. Og globaliseringa fører med seg en stadig større kynisme, der vi kun bryr oss om navlelo og det som skjer i nærmiljøet... Er få blogger om at noen dør i India, Kina og all faenskapen i verden osv.. for det skjer jo hele tiden. Og det angår jo oss ikke her i lykkelige OljeNorge... Verden handler bare om hedonisme og kapitalisme. Men også mer enn det heldigvis... Nei det er triste greier. Mine tanker går fra kynisme til medfølelse, så jævlig for han stakkars sjåføren! og for familien til Jenta. Og for en unge som vokser opp uten mor, en mann uten kone... Håper han er en kjekk kar som finner ei ny vakker dame, og at barnet får ei nydelig ny mamma som kan adoptere henne :)

    SvarSlett
  5. Trist - veldig trist

    SvarSlett
  6. Veldig trist! Så det ikke før nå, men fikk klump i halsen. Grusomt! Stakkars sjofør, stakkars barn og stakkars etterlatte. Tankene går til dem alle. Ja, moren er en helt, som tenkte på barnet sitt i en sådan stund og sparte det for døden...

    SvarSlett
  7. Er selv en av personene som styrter gjennom Storo-krysset nordfra daglig for å rekke banen eller bussen. Har i det siste tenkt på hva jeg faktisk utsetter meg selv for, derfor føltes det ganske nært å lese om dette. Dette krysset er farlig, kommer du nordfra har du ingen trygg overgang, du er helt avhengig av å ikke bli stoppet av trafikklysene for å rekke banen, og du kan bli stående inntil mange minutter mens du venter på klarsignal - noe ikke alle gidder. Noe bør gjøres her...

    Kondolerer til nærmeste familie og barnet. Dette var forferdelig tragisk.

    SvarSlett
  8. Var der akkurat når det skjedde, det værste jeg har sett i hele mitt liv! Kommer aldri til å glemme det øyeblikket.

    SvarSlett
  9. Forferdelig tragisk, tenker på kvinnens familie og barnet som nå har mistet sin (heltemodige!) mor. Men klarer ikke tenke mye på sjåføren, når du kjører i hjel et menneske i et FOTGJENGERFELT da har du som sjåfør brutt alle former for aktsomhet som hører til det å nærme seg fotgjengeroverganger med et kjøretøy.

    SvarSlett
  10. tragisk. og at det ikke skjer mer ulykker der, skal vi være takknemlige for. her er det kryss, rundkjøring, buss-stopp, trikk og t-bane. alt. biler, trikker og mennesker driter i hverandre over en lav sko, alle skal frem fort, og det skal snikes, løpes og svinekjøres. det er virkelig ikke verdt det.

    også massevis av trafikk, selvsagt, da det er hovedveien til storosenteret og nydalen.

    SvarSlett
  11. Tragisk. Får helt vondt og stiller meg bak forrige kommentar. Det kaotiske Storo-krysset er livsfarlig for myke trafikanter. Her må det gjøres noe!

    SvarSlett
  12. Storokrysset er forferdelig farlig. Det skjer så mye her: rundkjøring, trikker, Ringveien, masse gående og kjørende som skal til Storosenteret ved Vitaminveien. Det er et helvetes kaos og svært dårlig sikret. Jeg våger ALDRI å krysse gaten der oppe uten å ha total oversikt. Føler meg alltid sårbar som gående der oppe. Gårsdagens ulykke gjorde meg usigelig vondt, og det høres så unødvendig ut. Skal det medføre livsfare å krysse i forgjengerfelt i en overgang som såvidt jeg skjønner av beskrivelsen, ikke er lysregulert? Hvis den er det, gikk sikkert ikke denne moren på rødt.

    SvarSlett
  13. Jeg gråter. Jeg var der det skjedde i går. Jeg kan aldri, aldri glemme det jeg så. Jeg bor rett i nærheten. Jeg dro bort til ulykkesstedet noen timer etter ulykken og tente en lykt og la ned en rose. Det var helt mørkt der, det var akkurat som om ingenting hadde skjedd. Det føles helt uforståelig. Mine tanker går til jentas barn og familie. De har det forferdlig vondt nå. Vi må ikke glemme. Livet er skjørt, husk å ta vare på hverandre.

    SvarSlett
  14. KOndolerer til den nærmeste familie , håper også at sjåføren får hjelp, hendelsen er helt forferdelig , får klump i halsen når jeg leser det .

    SvarSlett
  15. jeg er veldig lej mig for det som er skjed . jeg kjenner manen til kvinen som døde . jeg kondolere meget.

    SvarSlett
  16. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å kjøre på noen i et fotgjengerfelt...
    åfan.. der kom "plutselig" en fotgjenger...
    BOMBE!!

    SvarSlett
  17. Dette var vår gode kollega - det har vært en ufattelig trist og tung dag på jobb. Det er så vondt å tenke på at hun rakk å skjønne hva som var i ferd med å skje, før alt var over. Kondolerer til familen.

    SvarSlett
  18. tenk så mange liv det tapet av kvinnens liv berører. for hennes mann, barn, venner og familie men også for førerens del. la noen tanker også gå til han og hans kjære! Han blir veld aldri den samme igjen..

    SvarSlett
  19. Forferdelig det som har skjedd, sjåføren som sitter med sine tanker og følelser,etterlatte av moren med barnet og også inntrykk det har gjort på mange andre mennesker,som ikke kjente denne heltemodige moren som reddet det kjærligste hun hadde fra døden. Kondolerer så masse til alle berørte av en heltemodig mor.
    Trist ;-(

    SvarSlett
  20. Jeg må si at det Som hente i går var utrolig tragisk men til deg som mener at sjaføren har opptred uaktsomt med mindre du vet moe vi andre ikke vet så synes jeg at slikt sier man ikke i denne stund jeg er selv lastebil sjafør og jeg vet hvor vanskelig det er og kjøre tung bil i oslo. Selv om min største med følse går til de etterlatte så går også tankene til sjaføren .Hasn er også ett offer å må leve med det som er hent i resten av sitt liv

    SvarSlett
  21. Stakkars etterlatte, og sjåfør.
    Dette gjør meg tungt og lese. Jeg har selv havnet oppi ei døds ulykke, der eit barn på 6 år døde i fange på meg. etter hjerte og lunge redning.
    Jeg er også yrkesjåfør. Om du er lite barn eller ei Mor spiller det ingen rolle. Man har like verdier i live. VIl Sende mine varme tanker til Far,sjåfør og alle etterlatte. Gud være med dere alle. Hun vil bli passet godt på i himmelen.

    SvarSlett
  22. Jeg faar ikke tak i vennine min..hun bor ikke langt unna der ulykken skjedde...hun er rundt 20..og har to smo barn..to datter ei paa 2aar..hun er fra somalia..jeg vil gjerne hvite om denne avdode ungedame er utlandisk..hjelp..takk

    SvarSlett
  23. Kondolerer :( ... har nesten ikke ord. Verden er så utrolig liten at masse kan skje i et sett. Jeg går på Grefsen vgs, like i nærheten av der det skjedde.. gikk rett forbi de stedet 15 minutter tidligere. DET ER SÅ UTRLOIG TRIST..
    Selvsagt skjer det masse i verden men det bryr man ikke seg alltid om. Folk flest bryr seg kun om det som skjer rundt dem.

    Håper ungen får all lykke videre i livet og måtte hennes sjel hvile i fred :)

    SvarSlett
  24. jeg har bare hørt om ulykken men bor rett ved,en kompis hadde kjørt forbi og fortalte meg hva han hadde sett når han kom hit,jeg fikk umiddelbart vondt i magen og når jeg leste om det dagen etterpå så begynte tårene å trille,jeg har en datter selv på snart 2 år og jeg går alltid over samme gangfelt hver dag, det får meg virkelig til å sette meg selv i hennes situasjon :( ingen annen ulykke har berørt meg like mye som denne...jeg får tårer i øynene av å tenke på det...jeg gikk forbi ulykke stedet men kunne ikke annet enn å bare stoppe opp å se å tenke på denne vidunderlige kvinnen :(

    SvarSlett
  25. Denne heltemodige unge jenta er ikke somalier. Hun var et fantastisk menneske. Mange kommer til å savne henne! Dette er bare fryktelig trist! Utrolig godt å høre om hun som gikk tilbake på kvelden og tente et lys og la ned rose!

    SvarSlett
  26. Hjerte vårt ble knust i flere 1000 biter når vi fikk vite om dette, og vi kommer ikke til å klare sette sammen disse 1000 bitene igjen. Hilsen hennes Store Bror... Vi elsket deg mest på denne jord

    SvarSlett
  27. Til deg som er redd for venninnen din: kvinnen som døde var i slutten av 20-årene, og hun var ikke fra somalia (jeg snakket med en som kjente henne i dag).

    kondolerer til alle berørte

    SvarSlett
  28. Når jeg leste kommentaren til storebroren til offeret kom tårene fort tilbake igjen.
    Vit at det er mange som tenker på dere. Jeg vet at dette ikke vil være nok for å fylle tomrommet dere føler nå, men selv vi som ikke kjenner dere føler med dere i sorgen og deler deres tårer.

    SvarSlett
  29. Vil gjerne sende en stor takk til Partyturbo som tok hånd om sjaføren etter ulykken. Sjaføren er en veldig nær kamerat av min far og meg gjennom mange år. Han er en dyktig sjafør og har kjørt stor bil i mange år. Men sender også en tanke til de etterlatte og ikke minst barne som på en tragisk måte mistet sin kjære mor.

    SvarSlett
  30. Til alle dem som har lyst til å komme til min søster Halime`s begravelse på Høybråtengravlund/ inngang Bjørnheimveien, er hjertelig velkommen den 24 november KL.11:30.

    SvarSlett
  31. Jeg håper at dagen i morgen bringer mange gode minner. Tårer, men også smil, med familie og venner tett rundt dere.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!