søndag 28. november 2010

Jenta i speilet

Jeg lå i sengen og fikk ikke sove i går kveld. Jeg hadde masse tanker som forstyrret meg, og la meg derfor som vanlig med skriveblokken og pennen i hånden og begynte å skrive. Dette er resultatet.

Jeg har et stort behov for å forandre livet mitt. Nå snakker jeg ikke om mitt liv som mamma og kjæreste, men noe dypere enn det. Jeg trenger å forrandre meg. Men hvordan?
Jeg må finne ut hva "meningen med livet" er, ikke noe overtroisk svada, men hva jeg kan gjøre for å berike mitt eget og andres liv.
En ting har jeg startet med allerede i dag - mindre tvtitting og sofasitting, en liten forrandring kan man påstå, men det har hatt en positiv virkning så langt. Jeg har hatt en givende dag sammen med familien min, og jeg tror spesielt min datter dro glede av det. Vi gikk tur, akte, tullet, lo, gråt, koste og sang, bygde med klosser, spiste og lekte. Og for meg har det vært en av de beste dagene på lenge!
For et par uker siden gjorde jeg en annen justering; Planlegging av middag på ukesbasis. Det har gjort at vi, som familie, oftere har vært samlet uten masse forstyrrende medier, fått i oss en ordentlig middag (nesten) hver dag, spist sunnere og forhåpentligvis vil det hjelpe på økonomien vår også.
Så jeg mener at hvis man starter i det små så kan fort store forandringer skje!
Mitt nye mål er å bruke mer til på personer i livet mitt enn foran tvskjermen og dataen. Dra på besøk til andre, prioritere annerledes.
Jeg bestemte meg for lenge siden at jeg ville "lære noe nytt" hver dag, kanskje jeg burde ha et leksikon/atlas liggende på nattbordet mitt.

Den siste tiden har handlet mye om sykdom, det kan dere lese om her. Selvom jeg er lykkelig, har jeg latt dette hindre meg i mye, og det har jeg tenkt å slutte med, såfremt det er gjennomførbart.
For jeg er lykkelig! Det er bare at helsa har hindret meg i å leve det livet jeg ønsker å leve, og jeg har latt dette påvirke min psykiske tilstand. Hvordan kunne jeg ikke være lykkelig? Jeg har jo "alt". En fantastisk mann og to nydelige barn som jeg elsker, en flott familie, mange gode venner, jobb, hus...
Vil dere at jeg skal inkludere dere i å lære noe nytt hver dag? Jeg kan lage en innleggskategori som heter "Dagens lærdom" for eksempel.
Ha en flott dag! Her er det julepynting, baking og kosetid på planen! Merk: Ikke tv før i kveld!

Denne sangen passer til tankene jeg tenkte i går kveld:



PS: Leser du bloggen min i ny og ne? Legg deg gjerne til som følger, du trenger ikke å ha en blogg for å gjøre dette, bare en mailadresse. Alltid hyggelig å vite hvem jeg skriver til :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!