mandag 1. november 2010

Matprat

Da hopper jeg uti det, og skal prøve å begynne å handle en gang i uka. Slik ser min middagsliste for uka ut:

I dag:
Seifilét m/stekt løk, champignon, kokte poteter og gulrøtter

Tirsdag:
Viltgryte m/fløtegratinerte poteter (nam!!)

Onsdag:
Italiensk gryte m/kjøttdeig

Torsdag:
Fiskeboller i hvit saus med kokte poteter og gulrøtter

Fredag:
Spansk gryte m/kylling, ris og salat

Lørdag:
Skal i bursdag, så tviler på at det blir ordentlig middag, derimot vil jeg ha bacon og egg til frokost

Søndag:
Kjøttkaker i brun saus m/poteter og salat

Ser det bra ut? Jeg gleder meg i hverfall til å både lage og spise maten :)

Handlelisten min blir da seende slik ut:
Creme Fraiche
Kyllingfilét
Bacon
Kjøttkaker
Salat
Agurk
Tomat
Mais

Resten har jeg! Det er jo ikke verst! Selvfølgelig må jeg ha brød, melk og pålegg til resten av måltidene, men det er jo middagene som krever mest penger. Ser det relativt fornuftig ut?

PS: Leser du bloggen min innimellom, så kan du jo legge deg til som følger :) Koselig å vite hvem jeg skriver til!

2 kommentarer:

  1. Skal vi se. Hvilken dag skal jeg invitere meg på middag da tro?

    SvarSlett
  2. Flott liste, Hannemor! Vi hadde fiskebollene i går da barnebarna var på middagsbesøk :D Klem i regnværet

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!