mandag 8. november 2010

Ny uke, nye matretter

Forrige uke begynte jeg å planlegge middager uke for uke, slik at jeg kan begynne å handle sjeldnere. Det ble et par turer ekstra på butikken, men ikke like mange som vanlig, og med bedre planlegging, ble det også billigere og ikke så mye mat som har havnet i søpla. Det ble et par dager uten middag, med restespising og litt for mye annet på programmet, så de middagene flytter jeg til denne uka i stedet, med noen justeringer.
Dette er denne ukas plan:

I dag:
Kjøttkaker i brun saus, m/poteter, blomkål, gulrot og surkål.

Tirsdag:
Koteletter m/fløtegratinerte poteter og saus (bernaise? noen som har andre forslag?).

Onsdag:
Spansk gryte m/kylling, ris og salat.

Torsdag:
Limemarinert laks m/poteter, rømme, salat og gressløk.

Fredag:
Hjemmelaget pitabrød m/krydret kylling, paprika, løk og salat. Kanskje tzatsiki?

Lørdag:
Lasagne m/salat og hvitløksbrød.

Søndag:
Fiskegrateng m/makaroni.

Nå drar jeg på butikken!
Skrives senere!

4 kommentarer:

  1. Da kommer jeg på middag på fredag!

    SvarSlett
  2. hehe :) ja, det kan du vel?

    SvarSlett
  3. Hei Hanne! Jeg husker da vi laget mat sammen på heimkunnskapen, hahaha.. Heldigvis har vi blitt bedre siden den gang! ;)

    SvarSlett
  4. Veel... Snakk for deg selv! ;) Haha! Neida, jeg husker ikke så mye jeg, men har forhåpentligvis bedret meg litt :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!