onsdag 22. desember 2010

Nå har vi vaska golvet....

I dag har jeg fått gjort så mye, og det er en deilig følelse! Dagen startet med en liten jente som skulle på nissefest i barnehagen. Siden hun allerede var dresset opp tenkte jeg at vi jo kunne ta et lite julebilde av henne og broren, men det var lettere tenkt enn gjort! Jeg tok vel omtrent hundre bilder (kanskje 40), men ble ikke fornøyd med noen av de... Misforstå meg rett, barna mine er veldig fotogene (i mine øyne i hvertfall), men først og fremst klarte jeg ikke å få Milla til å sitte i ro, Magnus ble etterhvert utålmodig, og hele greia endte i grining... Jaja, noen bilder ble det da. Og selv om de ikke er perfekte er det vel noe man kan le av :)
Etter at Milla var plassert i barnehagen (nøyaktig klokken 10, ikke et sekund før nissefesten begynte) dro jeg hjem og satt en time på sofaen. Jeg kjente at formen ikke var der den burde være, og bestemte meg for at det var på tide å ta en telefon til legen min. Med en gang han kom på tråden sa han "er det blitt verre nå?". Vi ble enige om at jeg skulle begynne på medisiner, og jeg forsikret meg om at det gikk an å slutte igjen. Jeg tok en kjapp tur innom apoteket før jeg dro på barseltreff, og kastet i meg den første pillen på veien.
På barseltreffet koste vi oss med en god lunsj og deilig dessert, skravlet og lekte, og skravlet litt mer. Plutselig var klokken blitt halv tre (noe jeg ikke skjønte at var mulig), så to av oss tok turen hjemover. Martin kom inn døra like etter meg, og jeg fikk en idé. Jeg spurte om det var noen mulighet for at han kunne ta med seg begge barna vekk i noen timer, slik at jeg kunne få gjort unna noe (veldig nødvendig!!) husarbeid. Dermed fikk jeg for første gang på flere måneder, huset helt for meg selv, og mens jeg støvsuget og vasket merket jeg at jeg listet meg litt når jeg gikk forbi rommene til barna. Haha! Hvilke vaner man legger seg til altså... Julemusikken sto på helt til jeg fikk nok, og deretter ble det Michael Jackson resten av tiden (for hva slags musikk har egentlig kjæresten min på ipoden sin? Ikke John Mayer i hvertfall!).
Nå er hvertfall huset en god del renere og penere, og jeg har pyntet litt med Perfect Home-startkolleksjonen min for å bli litt bedre kjent med produktene (og fordi de er sååå fine). De gjorde seg veldig godt i stua mi, må jeg si!
Nå skal de siste gavene pakkes inn, jeg skal ta unna litt papirarbeid (for ja, det blir faktisk litt med Perfect Home, Sjarmtrollparty og Tupperware), rydde kontoret litt også er det vel natta. Har faktisk kost meg skikkelig i dag, selv med all vasking og rydding! Deilig å gjøre litt annet enn bare barnepass og deilig med litt alenetid!

PS: Pelletsovnen vår har tatt kvelden akkurat nå som det er på det kaldeste ute, så jeg har nå pakket meg inn i ullgenseren min og bruker Martins jakke som teppe her nede på kontoret vårt... Brrr...
PS2: Nanett (på barselgruppa mi) gjorde meg plutselig oppmerksom på at det bare er to dager igjen til jul! Hallo! Det er bittelillejulaften jooo! Trodde det var tre/fire dager igjen jeg... Jaja!

4 kommentarer:

  1. ååå herregud,så nydelige bilder :) magnus smeltet meg helt på det ene bildet-såå blid <3

    SvarSlett
  2. Herlige bilder av småttingene, spesielt det siste med storfornøyd gutt og det i midten øverst. Er det ikke smokken, så er det totten ;D Klem fra tante

    SvarSlett
  3. HAHAHA! Nå måtte jeg lete lenge etter det storfornøyde bildet dere snakker om, for i virkeligheten hyler Magnus på det siste bildet, av sinne, ikke glede ;) Men jeg ser nå at det ikke kommer så tydelig fram som jeg trodde.. Derfor jeg skrev - legg merke til Magnus...

    SvarSlett
  4. Men takk for koselige kommentarer <3

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!