lørdag 25. desember 2010

O jul med din glede...

Da er det 1. juledag, og julaften forsvant like fort som den kom. Dagen kunne ikke vært mer vellykket tror jeg, minimalt med sutring og maksimalt med smil og gledeshyl. Dagen startet rolig, og vi bestemte oss for å få i oss en ordentlig frokost med julepølse på brødskiva og egg til. Tanken var å sørge for at Milla ikke bare skulle spise søtsaker og kaker hele dagen. Etter frokost rigget vi til et aldri så lite "hobbyverksted" med marsipan, smeltet sjokolade og strøssel. Resultatet ble kjempegode julegodter som jeg knasket hele kvelden.
Milla fikk lov til å tjuvstarte litt med pakkene, sånn at vi unngikk å ta med et berg med pakker hjem til foreldrene til Martin. Hun synes pakker er supermoro, om det så er til henne eller til andre. Så lenge hun får hjelpe til å pakke de opp, så er hun strålende fornøyd! Hun la hodet på skakke flere ganger i løpet av kvelden, tittet bedende på vedkommende som fikk gaven, begynte forsiktig å rive i papiret og sa "Milla hjelke deg?", og det var sjeldent hun fikk et nei.
Magnus fikk endelig møte sin oldefar som han har blitt oppkalt etter, det var et hyggelig møte som jeg tror begge hadde stor glede av. Minste Magnus sov det meste av pakkeåpningstida, men våknet like etterpå og var strålende fornøyd med å få masse oppmerksomhet. Han fikk forresten vannkopper på lille juleaften, og i skrivende stund tør jeg påstå at han har enda flere prikker enn Milla. Stakkars lille! Men han er en liten tøffing, og jeg synes han er kjempeflink til å takle det :)
Vi har fått så masse fine gaver, og jeg vil igjen si tuusen tusen takk for alt sammen! Dette innlegget blir mitt første fra min nye fiiine pc :)

Dagen i dag skal brukes til å roe ned og slappe av. Vi skal spise middag hos mine foreldre med oldemor Ingebjørg og åpne et par pakker der. I kveld har jeg planer om å bygge IKEA kommoder, så vi kanskje får litt mer system i hus etterhvert, det hadde vært noe det!

2 kommentarer:

  1. Takk ;) Vi ble veldig glad for de! Deilig med vanntett på hodet!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!