tirsdag 7. desember 2010

Sleepless

De dagene man har bestemt seg for å gjøre alt man ikke har orket de tidligere dagene går av en eller annen grunn aldri som planlagt. I dag er det søvnen som har ødelagt, eller rettere sagt mangel på søvn. I to netter har begge barna vært urolige, Milla på grunn av hosting og slim i halsen, Magnus på grunn av magetrøbbel/mating. Det fører til at jeg stort sett pendler mellom barna hele natta gjennom.
Natt til i går la jeg hodet på puta og så på klokken 00.05. Jeg sloknet og dermed våknet Magnus, jeg så på klokka; 00.11. Jeg gav han mat og la han tilbake i senga igjen, hvor han ble liggende og grynte litt. Klokken var da 00.24.
Akkurat idet han ble stille duppet jeg av i omtrent to sekunder og hørte i underbevisstheten Milla gråte. "Hmm..." tenkte jeg. "Var det innbilning?" Jeg løftet hodet og hørte nøyere etter. Neida, nå gråt Milla for full hals. Jeg reiste meg opp, så på klokka; 00.28. "Tuller du?". Resten av natta våknet de begge på tur, og det ble lite søvn på både Martin og meg.
I går kveld la jeg meg med et håp om at denne natta skulle bli litt bedre. Der tok jeg feil! Etter et par ammeomganger med Magnus, våknet Milla. Klokken var da 03.45. Hun hadde tatt av seg pysjen og bleia, og tisset i senga. Antageligvis var det ikke med vilje, hun trodde nok hun hadde på bleie. Hun var også sørpe tett i nesa, og Martin spurte "Hva er lettest? Bytte på hele senga, eller la henne sove hos oss?". Vi bestemte oss for å prøve på det sistnevnte, noe vi ikke har gjort på over ett år (tror jeg). Milla trodde det var morgen, snakket i vei, mens vi hysjet febrilsk for at hun ikke skulle vekke Magnus. Hun klarte å roe seg, men dermed var Magnus våken igjen. Vi bestemte oss for å skifte sengetøy likevel. Når barna endelig hadde sovnet begge to var jeg blitt så våken at jeg nesten ikke klarte å sovne igjen, så det har nok ikke vært så mange timene jeg har sovet gitt!

Nå ligger begge barna i senga si igjen, Magnus har endelig sovnet, men Milla har bedt om å få et puslespill, og jeg hører hun pusler for harde livet og prater ivei. Ikke snakk om at jeg får ta igjen søvnen på dagtid heller nei. Krysser fingrene for en bra natt og rolig kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!