fredag 10. desember 2010

Sykdom, Miamifarere og juuuul!

Som dere kanskje leste for noen dager siden var Milla og Magnus mye våkne om natta, derfor valgte jeg på tirsdag(?) å holde Milla hjemme fra barnehagen, for å få hvilt seg og fordi hun hostet sånn. Onsdag hadde det utviklet seg en skikkelig forkjølelse hos henne, og Magnus og jeg begynte også å hangle. Vi ble skikkelig ille utover dagen på torsdag, Magnus hadde 39 i feber, Milla 38 og jeg var bare forkjølet. I går begynte Milla å bli bedre, feber bedre hos Magnus, men jeg var elendig og Magnus hadde den styggeste og vondeste hosten ever.
I dag hadde jeg stor tro på at Milla skulle i barnehagen, feberfri og bare så vidt litt hosting, så jeg fortet meg å smøre matpakke og fikse meg selv til hun våknet. Jeg fant fram ulltøyet og kledde på henne så fort som en fei. Idet jeg hadde tatt på alle klærne hennes og sagt hadet til Rasmus (som i dag flytter til Miami) ser jeg en liten prikk på halsen hennes. Jeg studerte den nøyere og så at det var flere prikker nedover ryggen hennes. Vannkopper. Ingen tvil denne gang (tror jeg.. hehe!), for jeg kan se vannet inni noen av de, og de er på forskjellig stadium i utviklingen. Så jeg har innsett at etter tre kosedager/sykedager hjemme med begge barna mine, venter minst én uke til. Jeg trodde jeg skulle få tid til å bli frisk i dag, og være fit for fight i morgen (lørdag), men det ser ut til at det blir barnepass i hele dag også gitt! Når jeg skal få tid til å handle julegaver kan man spørre seg selv om...
Milla har blitt ekstremt mammadalt de siste dagene, men er kanskje ikke så rart når man er i dårlig form og sitter inne hele dagen? Jeg føler meg ikke som den beste mammaen heller, med barnetv på tv og meg på sofaen fra morgen til kveld, men det er vel ro vi trenger alle sammen, så det får ikke hjelpe... De to koser seg i hvertfall veldig sammen!

I dag skulle jeg egentlig til legen for å ta nye tester (for nte gang), men med to barn blir det bare stress, så jeg valgte å avlyse timen min. For dere som ikke vet det allerede så har stoffskiftet mitt gått fra skyhøyt til nesten normalt, og nå har det blitt lavt. Dette er ikke er bra, men de håper fortsatt på at jeg skal slippe å begynne på medisiner og at det vil rette seg opp av seg selv, så dere får krysse fingrene for meg! Begynner jeg på medisiner må jeg nemlig fortsette resten av livet (så vidt jeg har forstått).
Ellers gleder jeg meg til jul! Til å være sammen med familien, pynte meg, til mat, stemningen, gaver... Julaften skal i år feires hos svigers, noe jeg ser veldig fram til! Vi blir ganske mange i år; oss fire, to av brødrene til Martin og foreldrene, bestefar/oldefar Magnus og tante Lisbeth fra Bergen!
Mine foreldre (med bror og svigersøster) har faktisk også dratt til Miami i dag, de skal på ferie og kommer hjem på julaften! Derfor har jeg ansvaret for maten deres - å legge pinnekjøtt i vann osv., noe jeg aldri har gjort tidligere, så vi får håpe det går fint!

1 kommentar:

  1. hihi,sjekk sjarmørsmilet til Magnus =) søte barna <3

    vannkopper er noe dritt,men da er hun i det minste ferdig med det =)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!