torsdag 13. januar 2011

Alenetid

Jeg er dårlig om dagen. Skikkelig dårlig. Hvis dere leste innlegget mitt for noen dager siden, så fortalte jeg om hvordan mine "stressanfall" arter seg. Nå har det seg sånn at disse anfallene kommer oftere og oftere, gjerne fler ganger om dagen, og i tillegg er jeg helt utslitt og fysisk kvalm. Jeg sliter med å få i meg mat, og når jeg har spist har jeg bare en ekkel følelse i hele kroppen. Jeg spiser selvfølgelig likevel, for hvis jeg ikke gjør det varer anfallene lenger og blir mye verre. Derfor har Magnus og jeg bestemt oss for å barrikadere oss hjemme i dag. Vi trenger litt tid sammen alene, og det er lenge siden jeg har tilbrakt en hel dag hjemme med bare han og meg.
To av mine søteste venninner har begge spurt om de kunne komme en liten tur i dag, og selvom jeg vet at det ville vært superkoselig og ikke stressende i det hele tatt, merker jeg at i dag vil jeg bare være slapp og lat og ikke forholde meg til noen andre mennesker.

Det skal sies at jeg skal på Perfect Home party i kveld, men for de som tror det er dette som sliter meg ut - dere tar feil. Jeg føler nemlig at det er det eneste som holder meg oppe om dagen. Jeg tror rett og slett at jeg trenger litt tid utenfor mammarollen, med noe som tar tankene mine helt vekk fra hverdagen og gir meg litt frihet til å styre med noe annet jeg liker å holde på med. Det her høres sikkert forferdelig egoistisk ut for mange av dere, men hvis du har vært i denne situasjonen selv så skjønner du forhåpentligvis hva jeg snakker om.
Barna mine betyr alt for meg og jeg ville gått gjennom ild og vann for dem, men for at jeg skal klare å være den mammaen jeg har lyst til å være, må jeg for øyeblikket bruke tid på meg selv. Når helsa mi kommer tilbake dit den skal vet jeg hvem jeg skal bruke all energien min på.
Milla, Magnus og Martin -
Jeg elsker dere!

1 kommentar:

  1. For å kunne ta vare på andre, må man også kunne ta vare på seg selv. Stor tanteklem, Hannemor

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!