søndag 2. januar 2011

Before the fireworks

Nyttårskvelden ble som sagt (eller skrevet) feiret med middag/vors hos oss også dro vi videre på andre fester etterpå. Til middag serverte vi tapas.
Siden alt ble planlagt i siste liten var ikke Monica og jeg på butikken før kvart på fire (merk: på nyttårsaften stenger butikkene kl 16). Makan til speedshopping skal man lete lenge etter! Men jeg synes vi var flinke jeg, for på femten minutter (pluss noen ekstra i kassa) klarte vi å finne nesten alt vi trengte, på tross av at butikken ikke hadde noen av de tingene vi så for oss at de skulle ha. Vi skulle nemlig kjøpe ferdigvarmede kyllingvinger og spanske kjøttboller og ferdiglaget tomatsaus, som ble erstattet med fryste kyllingvinger og kjøttboller, tomatpure, hakkede tomater, chili og løk. I tillegg spaserte vi ut med en vannmelon, når det egentlig var honningmelon vi skulle ha :)

Gjestene var invitert klokken 18, så det sier vel seg selv at når vi kom hjem rundt halv fem hadde vi dårlig tid! Heldigvis har jeg verdens beste venner, så når vi sto i døren kunne vi lukte at huset var skinnende rent. Snille Siri-Mette hadde nemlig stått på som en helt den siste timen og støvsuget, ryddet og vasket hele stua, gangen og kjøkkenet (og det var ganske så bomba før hun satt i gang). Tusen takk snille søte! <3
På en eller annen måte klarte vi faktisk å få dekket bord, laget og varmet all maten (for ja, nå måtte jo alt i ovnen også) og pyntet oss før alle gjestene var ankommet!
Etter middagen koste vi oss med drikke og musikk, og etter et par timer dro vi videre på to forskjellige fester. Strømbruddet til NSB klarte ikke å stoppe oss, vi kom oss til Oslo og koste oss på fest hos Fredrik resten av kvelden.

3 kommentarer:

  1. Det var moro:) Masse fine mennesker. Taxi refusjonen er sendt. Jeg er effektiviteten selv når jeg setter i gang i kjellern deres hehe.

    SvarSlett
  2. Monica - Kjæresta! DU er pen <3

    Anonymus - Ja, gøy! Effektiv i tjue min, ineffektiv i to/tre timer? Håper du rakk flyet :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!