tirsdag 25. januar 2011

Forvirring og forklaring

Magnus ligger på gulvet og dunker hånden i gulvet, hvorpå Milla roper "den banker!".
Jeg prøver å forklare Milla at man sier "han" ikke "den", og sier at "Magnus er gutt, da sier man han og Milla er jente, da sier man hun". "Hun heter Milla og han heter Magnus".
Jeg pauser litt for å se om Milla skjønte det.
"Jeg er ikke vovvov!" sier Milla lettere fornærmet og ser på meg med forundrede øyne. Det tok en stund før jeg skjønte hva hun snakket om, og plutselig var det ikke så lett å forklare lenger. "Hun er ikke hund... ehm... Hund betyr ikke det samme som hun".
Prøv selv, så kan du se hvor lett det var :o)

2 kommentarer:

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!