mandag 24. januar 2011

Skjegget i postkassa

Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt!
Jeg innser at det høres ut som jeg mener at verden har gått mot meg og alt i livet raser sammen, men jeg mener faktisk ikke dét, bare at jeg ikke skjønner hva jeg har gjort!
Jeg har nemlig fått en parkeringsbot! Den dukket opp i ruta mi i går da jeg var på et Tupperware party i Oslo.
Jeg gjentar det jeg sier hver gang jeg har begitt meg ut på bykjøring - ALDRI IGJEN (før til onsdagen)!
Først litt om bykjøringen. Jeg brukte et kvarter på å få GPSen min til å virke denne gangen. Den vil nemlig ikke hjelpe meg når jeg er småstressa og nervøs, da velger den heller å la meg ta styringen og hvis den faktisk bestemmer seg for å fungere viser den meg helst en litt ekstra kronglete og upraktisk vei til målet mitt, eller eventuelt en vei som er stengt eller bygget om.
Da jeg kom til Oblatautomaten tok jeg med meg GPSen ut av bilen, i håp om at det ville være bedre dekning der, og det fungerte faktisk (hvorfor blir det alltid faktsik når jeg prøver å skrive dette ordet?)!
Jeg smilte fornøyd der jeg hadde overvunnet teknologiens trass, og satt meg inn bak rattet med et litt større håp om å finne frem på første forsøk. Det skulle jeg ikke tenkt for tidlig! Da jeg kom til Oslo kjørte jeg nemlig inn i en tunnel (ikke spør meg hvilken, men jeg trooor det var Operatunnelen) og jeg følte jeg bare kjørte og kjørte og kjørte. "Hmm? Skulle jeg ikke komme ut ved Oslo S eller noe?" tenkte jeg skeptisk og kastet et funderende blikk ned på GPSen. Mine mistanker ble bekreftet - GPSen hadde igjen mistet dekningen. Alt for å ikke si ifra da!!
Etter langt om lenge og lenger om langt så jeg en avkjørsel og tenkte "Var det ikke der jeg kjørte sist? Når jeg endte opp ved Vika?". Jeg sjanset, svingte av og hadde overraskende nok rett! "Kom igjen! Kom igjen! Fortell meg hvor jeg skal!" mumlet jeg til GPSen min og overraskende nok svarte den "Ta til høyre.".
Etter at den hadde vist meg at jeg skulle kjøre inn en vei der det var innkjøring forbudt og et par runder rundt samme bygning, klarte jeg å overbevise den om at jeg skulle en annen vei, og vi fant omsider fram til stedet vi skulle.
Jeg parkerte mellom to biler, gikk bort til parkeringsautomaten og dro kortet mitt. Jeg trykket på en verdiknapp "10-kroner", men så at det sto "Mandag" i displayet. Etter litt tenking og lesing skjønte jeg at det var gratis på søndager og jeg tenkte "WUHUU! Jeg sparte en tier!".
Jeg ble ikke like positivt overrasket over å finne ut at den parkeringen skulle koste meg 500 kroner. Og igjen spør jeg meg selv, hvorfor? Hva gjorde jeg galt? Jeg har nå ringt selskapet og damen i andre enden har forsøkt å forklare det for meg (hørtes ut som hun trodde jeg var ni år og en komplett idiot, men hun var høflig i det minste).
Jeg sto rett ved en parkeringsautomat, det var gratis på søndager og det sto masse andre biler foran og bak meg uten bøter i deres ruter. I skrivende stund venter jeg på å få tilsendt bilde av feilparkeringen min, så får vi se da...
Wish me luck!
PS: Trykk gjerne på tottelotten øverst til høyre ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!