fredag 7. januar 2011

Tiltak

I går var jeg på mitt første Tupperware party hjemme hos noen andre. Vi var ikke mange, men det var allikevel kjempekoselig og stemningen var god. Etter at jeg hadde demonstrert varene, mottatt bestillingene og pakket sammen varene mine skulle jeg egentlig ta turen hjem, men vi var midt i en samtale, så jeg slo meg ned på sofaen. Etter det klarte jeg ikke å rive meg løs, for jeg synes samtalen var så spennende og jeg følte at jeg lærte masse av å være der.
Samtalen dreide seg mye om sykdommer av ulike slag, og det var interessant å høre ulike synspunkter, erfaringer og faglig kunnskap. Så jeg føler egentlig at jeg gikk ut derfra som et litt klokere menneske :)
Nå sitter jeg i sofaen og prøver å manne meg opp til å følge Milla i barnehagen. Jeg må også ta meg en kjapp tur på apoteket, for nå er det Magnus som har fått feber (våknet med 39,5!). Hvis det er noen foreldre som leser her - har du lagt merke til at det er de små gjøremålene i løpet av dagen som er slitsomme? At det å pusse tenna, følge og hente i barnehage, bytte bleie og kle av og på barn er det du må manne deg opp til? Monica og jeg diskuterte om det her om dagen. Det å ha barn gir så mange gleder og man koser seg masse med barna, men når det kommer til disse tingene, det er da det blir slitsomt. Det er jo ikke sånn at det tar lang tid å gjøre det eller at det er utrivelig på noen måte, men det er det som tar energien vår.
Enig, eller helt uenig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!