fredag 11. mars 2011

Dårlig oppdatert

Nå tittet jeg nettopp innom sidene til VG, og fikk meg en skikkelig støkk! Når skjedde dette?
Det har vært et kraftig jordskjelv i Japan (det femte kraftigste som noengang er målt) som har skapt tsunamier over store deler av verden og her sitter jeg og skriver om ting jeg liker. Hvordan kan man være så intetanende om noe så fælt?
I går kveld på vei hjem fra Tomter hørte jeg på en spennende reportasje på en av radiokanalene. De snakket om UDs krisehjelp og om hva de hadde lært av tsunamien i 2004. Den gangen satt det bare én mann på kontoret når katastrofen rammet, og han jobbet kontinuerlig i fire døgn. Nå har de trappet opp beredskapen, og har et eget kriseteam, så jeg håper virkelig at de har kommet langt nok til at alle kommer seg trygt hjem. Forhåpentligvis har alle de andre landene også en lignende katastrofeplan.
Jeg synes det er helt absurd at jeg kan sitte her i min egen lille boble mens det foregår slikt som dette i verden. Tårer i øynene og gåsehud over hele meg...
Mine tanker går til alle de involverte og pårørende.
OPPDATERING:
Nå er jeg redd, og har øynene fyllt av tårer. Fant nettopp ut at en av mine nære venninner er i området og at de nettopp har fått tsunamivarsel. En tidligere kollega oppholder seg et annet sted som er i fareområdet. Heldigvis har jeg fått kontakt med begge, men hva skjer videre
Be safe!
NY OPPDATERING:
Venninnen min har blitt intervjuet via Skype av Dagbladet. Her finner du uttalelsen hennes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!