fredag 11. mars 2011

Det gikk bra...

med min venninne og min tidligere kollega (som jeg jo også ser på som en venninne). Men jeg tenker fortsatt mye på de andre som er rammet av jordskjelvet og tsunamien. Jeg prøver å holde meg oppdatert på nyhetene, men det er ikke barebare å forstå hva (hvorfor/hvor/hvem) som skjer. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å oppholde seg der nede, leve i usikkerhet om hvordan det vil gå og bare vente. Det er nok mange som sitter hjemme også som er redde for sine egne og ikke vet om de har det bra.

OPPDATERING: Det gikk bra med mange andre også. Tsunamien gjorde mindre skade enn ventet, men det er mange omkomne, savnede og skadede spesielt i Japan. Det har vært minst 125 etterskjelv, og dette gjør rednings- og opprydningsarbeidet veldig vanskelig og utrygt.

Fant denne på facebook siden til en venn, og synes det var så mange fine ord i den:

4 kommentarer:

  1. Hei. Mennesker dør hele tiden, hver dag. Hva er så spessielt med de menneskene som dør i dette jordskjelvet? Tull og tøys.

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner at du er ute etter å provosere ved å legge ut denne kommentaren, men du gjør meg bare oppgitt. Oppgitt over at det finnes så mange mennesker der ute som mangler medfølelse og evne til å sette seg inn i andre menneskers situasjon.

    SvarSlett
  3. enig i det Hanne sa, mennesker flest har desverre blitt en meget lunken skapning, vi skiller oss ut fra dyr pga våre følelser og egenskapen til å kunne ta et valg, vi er intelligente på den måten; sløs den for all del ikke bort.

    SvarSlett
  4. Tull og tøys er overflødig i denne sammenheng men Bjartmar har et poeng!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!