onsdag 9. mars 2011

En deilig overraskelse

Dagen i dag har vært lang, men veldig bra. Planen var å komme seg til Knapstad til klokken 12, men selvom klokken ble 12.30 følte jeg at jeg fikk utrettet veldig mye før det. Martin dro på skolen med bilen min, og jeg var så heldig at jeg fikk låne bilen til mamma. Ellers hadde nok ikke dagen min blitt fullt så vellykket.
Dagen startet med at jeg våknet av vekkeklokken til Martin. [AVSPORING: Det er helt utrolig hvor mye man setter pris på å våkne av en vekkeklokke i stedet for barnegråt en dag! Jeg har flere ganger vurdert å sette på vekkeklokken veldig tidlig slik at jeg skal få til det hver dag, men jeg ombestemmer meg alltid når jeg ser 06.00 eller 07.00 på mobilskjermen. Om jeg kan få en halvtime ekstra søvn, tar jeg heller imot barnegråtvekking!]
Jeg bestemte meg for å stå opp og gjøre klart så mye som overhodet mulig før barna våknet, og rakk vel omtrent å gå inn på badet, børste håret og se meg i speilet før Magnus luktet lunta. Han benyttet sjansen til å få litt ordentlig alenetid med mamma. Når Milla våknet hadde jeg varmet opp litt risgrøt til henne (First Price sin ferdiggrøt - faktisk veldig god!), laget matpakke, fikset Magnus og frokost til han og lagt en slagplan for dagen.
Milla var ikke i barnehagen før kvart over ti (som vanlig), og ferden fortsatte derfra til Ski for å levere Tupperware varer til Hilde, Magnus sovnet, jeg stirret alt for lenge på et rødt lys som godt kunne vært grønt da det ikke var en eneste bil i nærheten, deretter feilparkte jeg utenfor politistasjonen (smart?) for å levere enda fler Tupperware varer der. Så var det en tur til Ås for å droppe av en Sjarmtrollparty-ukeplan i en postkasse, og  Magnus sov seg videre til Moss med Perfect Home varer. Da var det slutt med søvn, og turen til Knapstad føltes som en evighet med en skrikende Magnus i baksetet. Han roet seg litt da jeg gav han mat, men synes jeg var verdens kjipeste mamma som satte han tilbake i setet etterpå.
Når vi kom til Anita var det bare fryd og gammen, Magnus hylte av glede da han fikk hilse på (søteste søte) Jacob, som kanskje ble litt forfjamset over Magnus sin manglende intimgrense. Jeg koste meg også masse med skravling, lunsj og atter skravling. Plutselig var klokken fire, og jeg måtte forte meg hjem igjen. Jeg hadde nemlig en date med mammaen min, uten å vite hva jeg egentlig skulle. Det ble en rask svipptur hjemom, droppe av Magnus og susse Milla og mannen min, og deretter dra videre til Vinterbro, droppe av en lampe fra Perfect Home på bensinstasjonen og deretter hjem til min søte mamma.
Jeg kom som avtalt til foreldrene mine akkurat kl 17, men ble skyflet tilbake i bilen. Når jeg forsøkte å spørre hva vi skulle fikk jeg bare et lurt smil til svar, og da vi kjørte forbi avkjøringen til Ski, og deretter svingte mot Ås i stedetfor i Holstadkrysset innså jeg at det trolig ikke var kino/middag som jeg i utgangspunktet hadde trodd. Jeg var helt blank, ingen idé om hvem vi skulle til, hva vi skulle gjøre og da vi stoppet utenfor et helt ukjent hus måtte jeg virkelig klø meg i hodet. Det rareste var at mamma var usikker på om vi var på riktig sted, og når vi ringte på døra var jeg virkelig nysgjerrig på hvem som ville lukke opp døra.
Et ukjent ansikt tittet ut, og jeg prøvde iherdig å plassere ansiktet, men det nyttet ikke. Jeg kjente ikke den dama. Hun håndhilste på både mamma og meg, så jeg forsto at de ikke kjente hverandre de heller. Mamma forklarte situasjonen for damen - at jeg ikke visste hvorfor jeg var der og hva vi skulle, og hun ledet oss inn i garasjen sin. Jeg sto der i stummende mørke og forsøkte å se hva som var der framfor meg - stearinlys, musikk, varme, en sykehusseng. Nei vent! En massasjebenk! AHA!! Men bare én? Hmm..
Mamma spurte damen (heretter kalt ved hennes navn - Britt) om det var en klokketime det var snakk om, fikk bekreftende svar og sa "Ok, da kommer jeg tilbake og henter deg da". Da gikk det opp et lys for meg. Mamma hadde bestilt massasje til meg, og skulle ikke være der selv engang! Har jeg nevnt at jeg har verdens snilleste mamma? Jeg sto der med tårer i øynene og visste ikke helt hva jeg skulle si.
Massasjen var fantastisk deilig, akkurat slik jeg har drømt om så mange ganger tidligere, og Britt var både dyktig og veldig hyggelig. Prisen for en full kroppsmassasje var ikke mer enn 450 kroner(!), så hvis dere også har lyst anbefaler jeg "Din Massør Og Aromaterapeut Britt Skogstad" på det varmeste.
Etter timen hentet mamma meg, og vi dro hjem til meg og fikk litt tid sammen med barna før de kastet seg i seng. Martin dro og trente og jeg fikk overtalt mamma til å sitte litt sammen med meg, da jeg jo ikke hadde fått snakket nok med henne i løpet av det jeg trodde skulle være en mammadate.
Nå er mannen min i hus. Vi har sett den nyeste episoden av Breaking Bad og er herved på vei i seng.
God natt til dere snille lesere og 
enda en stooor takk til mammaen min!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!