mandag 21. mars 2011

Langhelg

Denne helgen har vært fyllt til randen helt fra torsdag til søndag, så nå skal det bli litt godt å sende Milla i barnehagen og roe helt ned. Det har vært planleggingsdager i barnehagen, så det har vært en skikkelig langhelg med stort fokus på barnas behov, noe som både er veldig koselig, men også utrolig slitsomt.
Torsdagen har jeg allerede fortalt om, med hjemmeaktiviteter, elektrisk støt og Mary Kay party. 
På fredag dro vi på besøk til Elise, Jens og Anne Katrine. Vi koste oss ute med aking til minstegutta begynte å bli utålmodige og lei av å ligge i vognene sine. De er født samme måned, og Milla og Elise er også like gamle.
Inne gikk det litt hardere for seg og jentene fant fler og fler leker å være uenige om. Jeg lurer på om de er litt for like rett og slett, eller om det er det at de er akkurat like gamle som gjør at de fyrer seg opp sånn. Allikevel virker det som de trives sammen, det ville bare vært litt mer avslappende for oss mødrene hvis de hadde klart å underholde seg selv litt mer uten at vi måtte megle hele tiden. Det blir nok bedre etterhvert, når de blir litt mer vant til hverandre, og kanskje blir litt mer delevillige. Det var gøy å se på Jens og Magnus boltre seg på gulvet sammen med hver sine kunnskaper og væremåter. De kommer nok til å ha mye glede av hverandre i årene fremover alle fire.
Fredagskvelden ble tilbrakt med gode venner, vin og dansing. Etter tre/fire timers søvn var Magnus våken, og vi satt igang med husrydding, vask og støvsuging med fem søvndrukne gjester på sofaen. Mest fristende var det å gå å legge seg etterpå, men jeg hadde en koselig playdate planlagt med kusinen min og hennes små søte, så jeg tok Magnus under armen, mannet meg opp og kom meg avgårde.
Milla og hennes tremenning Emma (3 år) lekte utrolig bra sammen helt fra vi kom klokken halv tolv til vi dro hjem igjen rundt femtiden. Var helt utrolig å se hvordan de fant på en ny lek etter den andre. Magnus så ut til å være veldig betatt av Victoria (1 1/2 år), så kanskje det blir noen gode venner der også etterhvert. Vi var hjemme hos mine foreldre og i tillegg til barna mine og meg, mine foreldre og kusinen min med sine to små, var tanten min og bestemor også der.
Det er alltid koselig å få tid med slekten min, for jeg trives så godt med alle sammen, men når jeg kom hjem merket jeg at det hadde vært nok inntrykk for en dag. Martin dro til en kamerat like etter at jeg kom hjem og kvelden min ble tilbrakt på sofaen med Silje. Vi planla en liten husmorferie på hytta om tre ukers tid, med bare oss to, masse avslappning, skravling og masse søvn, og jeg kjenner jeg gleder meg masse allerede! Tenk å kunne sove en sammenhengende natt, og kanskje attpåtil to netter! Det er utrolig hva man setter pris på som forelder!
Gårsdagen startet alt for tidlig, men etter å ha stappet i Magnus litt mat og drikke satt han og gjespet, og jeg så mitt snitt til å stappe han i senga igjen. Tro det eller ei - han sovnet! Og dermed sovnet jeg og! Det er en stor sjeldenhet at jeg klarer å sovne etter å ha vært våken en stund, men det gjorde nok godt. En times tid senere stod Milla i døren og var forundret over å se at jeg lå i senga med klær på meg.
Etter litt frokost og lek kom mamma for å gå tur sammen med oss, og til Millas glede kom bestefar (pappa) og møtte oss når vi var på vei tilbake igjen. DaVinci broen er utrolig populær og det var stor stas da en av lastebilene tutet når den kjørte under oss.

På vei mot huset vårt så vi nabojenta ute i hagen sin, og Milla fikk sjansen til å leke litt med Thea også. Etterhvert kom Adele med sitt fadderbarn Sander, og barna koste seg ute på terrassen en stund før det var på tide å gå inn. Det ble bygget høye tårn av lego og mat ble inntatt i farta. Martin og Christer kom hjem og etter de andre gjestene hadde dratt kom altså Teo og Monica for å flytte inn i kjellerstua. Vi prøvde å se på film, og resten vet dere hvis dere leser innlegget under.

Nå dro nettopp Teo og Monica avgårde til barnehagen, og Milla og jeg venter på at Magnus skal våkne slik at vi kan dra vi og. Hun spurte pent om hun kunne få være litt ute på terrassen og på veien ut sa hun "Jeg gleder meg på sommeren". Det gjør jeg og! Etter å ha plasket litt i vannet i morgenkåpe og ulltøy kom hun inn igjen, og nå må vi nok se å komme oss avgårde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!