tirsdag 15. mars 2011

Pågangsmot

Jeg startet dagen med en liten gutt hylende inn i ørene mine. I dag er tann nr 2 på vei ut, og den er nok ikke særlig snill med den stakkars lille Magnus. Etter å ha forsøkt å snu meg bort, ha begge hendene over ørene og dynen dratt over hodet bestemte jeg meg for at jeg skulle bruke litt tid på meg selv, komme meg bort og prøve de nye Mary Kay produktene mine. Det skal nevnes at Martin også var hjemme, og derfor kunne overta denne illsinte lille skrikeklumpen.
Jeg dro meg ut av sengen, kom meg inn på badet og lukket døren igjen etter meg. Jeg kunne fortsatt høre Magnus, men det var godt å få skrikingen litt på avstand. For første gang på omtrent 8 måneder fikset jeg meg før alle andre, jeg brukte god tid på å sminke meg, fikse håret litt og manne meg opp for dagen. Det hjalp! Når jeg kom ut igjen, kanskje et kvarter senere (høres kanskje ikke så lenge ut?) var jeg klar for dagen.

Magnus og Milla koste seg med grøt til frokost, og jeg har fått tatt oppvask, spist frokost (som også kan gå i glemmeboka endel ganger) og til og med ryddet på Magnus sitt rom. Etterpå roet Magnus seg, og både han og Milla fikk skift av bleier og klær, og lekte seg litt i sofaen sammen med begge foreldrene før Milla skulle i barnehagen.
AVSPORING: [Har jeg noengang nevnt at Milla aldri kommer tidlig i barnehagen? Egentlig hadde jeg planer om å ha litt redusert plass dette året, siden jeg uansett er hjemme med Magnus, men da jeg måtte velge enten 50% eller 100% var det liksom ikke så mange valgmuligheter, da Milla absolutt har behov for den stimulansen barnehagen gir henne både fysisk og psykisk. Ikke minst behovet for å omgås andre barn. Derfor betaler vi heller for fulltidsplass, og styrer hverdagen litt selv likevel. Stort sett leverer vi henne i barnehagen mellom kl 9-10.45, og hun er visstnok den av barna som er der minst. Jeg er glad for at barnehagen godtar at vi gjør det på denne måten. Hadde jeg sett at det gikk utover Milla på noen måte hadde jeg skjerpet meg, men hun ser ut til å trives med slik vi gjør det, og uansett er det ikke lenge til det blir vanlige lange dager der for henne og.]
Nå har jeg lagt Magnus i sengen sin for en liten powernap, siden han igjen bestemte seg for å fyre seg opp, og jeg har ikke hørt et knyst siden jeg la han, så det var nok rett avgjørelse.
Snart skal jeg ta bena fatt (!) og GÅ til helsestasjonen. Neeida, det er ikke så langt, men dette er en stor utfordring for meg å klare det, så ønsk meg gjerne lykke til. Jeg har avtalt med Martin at han skal plukke oss opp etter at han har vært på trening, slik at jeg slipper bakkene opp igjen og ikke lar de ta helt kverken på meg (for de er heavy!).
Hva skal du i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!