søndag 6. mars 2011

Step by step

Magnus og jeg har vært en liten stund i sola på terrassen i dag. Først prøvde vi oss med dress og krabbing på bakken, men jeg innså raskt at det ble vanskelig for han å bevege seg. Derfor kledde jeg av han og lot han heller kose seg på et fleeceteppe på en gipsplate på terrassen, det burde vel være god nok isolering for en liten stund. Han koste seg en liten stund med lekene jeg hadde lagt fram til han, men som jeg forutså var det ikke lenge han ville bli liggende på samme flekken og han beveget seg kjapt ut fra pleddet. Nærmeste hinderløype ble oppdaget og før jeg visste ordet av det hadde han begitt seg ut på trappeklatring. Første forsøk gikk helt feilfritt, og jeg fikk kapret hele begivenheten på kameraet mitt.
Det var en stolt liten gutt som sto på toppen av trappa (som forøvrig ikke har mer enn to trinn). Den siste tida har det gått fort fram med han. Det er vel ikke mer enn tre uker siden har startet å krabbe, noen dager etter reiste han seg opp i knestående inntil sofaen, satt på rumpa mens han holdt seg fast i en eske og etter bare et par dager til reiste han seg helt opp ved å holde seg i bord/stolben/sofaer osv. Nå slipper han taket med en hånd, mens han studerer det han har kapret seg på toktet sitt - gjerne en fjernkontroll eller mobiltelefon, og blir like sint hver gang vi tar fra han noe, eller setter ting lenger inn på bordet for å unngå uhell.
Han har blitt ganske stødig etterhvert, så det er ikke like ofte det ender med hyl, unntatt når han prøver å ta fra Milla noen leker eller iPaden.
Et innlegg skrevet av en stolt mamma
som synes tiden går alt for fort.
Hva gjør du og dine i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!