fredag 25. mars 2011

Uttafor

I går fikk jeg gjort utrolig mye, og selvom det sikkert er kjedelig for dere å lese følger en liten oppramsing. I tillegg til å ha ansvar for Magnus hele dagen vasket jeg tre klesvask, hang opp klær til tørk, brettet klær, kjørte to tørketromler, ryddet/vasket kjøkkenet med oppvask og det hele, ryddet soverommet vårt, støvsugde og vasket hele overetasjen, hentet Milla med sykkel i barnehagen, hjalp til med middag, pakket varer, var på Perfect Home party, hadde en lang samtale med foreldrene mine, for så å komme hjem til to småfulle glade jenter (+Martin) som skulle ut på bytur. Jeg var så trøtt at jeg var redd for å sovne i bilen, derfor var det kjapt i seng, selvom jeg mye heller skulle sittet sammen med gjengen.
Bildene er hentet fra bloggen "Som mine dager er", etter tillatelse fra "eieren" som også er forhandler for Perfect Home.

Jeg føler meg uttafor om dagen. Hjemme, sammen med venner, med familien... overalt. Det er vanskelig, for det er ikke de jeg omgås som gjør noe galt, men jeg føler ikke jeg har noenting å tilføye, og at jeg hele tiden legger en demper på stemningen. Det går mest utover Martin. Samvittigheten plager meg konstant fordi jeg ber om hjelp hele tiden og det selvfølgelig er begrenset hvor mye man kan kreve av de rundt seg. Jeg liker ikke å måtte be om hjelp, jeg vil klare ting selv, og i går fikk jeg utrolig mye ut av å føle at jeg gjorde noe nyttig. Men i dag er jeg dermed ødelagt og føler jeg trenger flere dager på å hente meg inn.
Nå har jeg nettopp satt opp en detaljert ukeplan som jeg håper kan hjelpe oss å komme gjennom hverdagen uten å måtte irritere seg over bagateller. I ukeplanen finner man alt av daglige oppgaver; barnestell (bleieskift, mat, henting og levering i barnehage, påkledning osv.) og husarbeid. Vi har allerede avtalt at vi har hver våre ansvarsområder, men nå er det litt enklere å se hva som skal gjøres når og hvem som skal gjøre hva. Får håpe Martin er enig med forslaget, ellers får vi bare gjøre noen justeringer her og der.
Er han ikke herlig?

4 kommentarer:

  1. Syns du er kjempeflink, jeg, Hanne!!! For en aktivitet! Prøv å fordele den litt utover...? Store tanteklemmer :)

    SvarSlett
  2. Takk tante :) Jeg skulle gjerne fordelt det litt, men når jeg først setter igang fortsetter jeg gjerne til jeg føler jeg har gjort nok. Vet det er dumt av meg, men vet at når jeg først setter meg ned kommer jeg meg ikke opp igjen.

    SvarSlett
  3. Du er flink =)
    Og du ligner så på Kendra wilkinson på det ene bildet der(hvor du tuller med munn) hehe

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!