torsdag 3. mars 2011

VM i soving

Milla er sykt opptatt av bokstaver om dagen, og vi leker mye med ABC memo fra Sjarmtrollparty og vi er oppe i 9 bokstaver nå. Hun vet hvilken bokstav som er "min", "bessemorr sin", "bessefarr sin", "mamma sin", "jassti (Rasmus) sin", "oskar sin", "garne (Geir Arne) sin", "jannicke sin" og "nikonei (Nikolai) sin". Det er gøy å se at hun sluker kunnskapen og elsker å lære. En liten hilsen fra Milla kommer her:
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,nmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,mmøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaøøøøøø
I går hadde Milla VM i barnehagen, de gikk på ski, akte og koste seg ute i flere timer. Jeg antok at det ville være en trøtt og sliten jente jeg kom for å hente, men jeg sa til henne at hvis hun klarte å holde seg våken i bilen så skulle hun få være med på butikken. Når vi kom fram åpnet jeg døren og hun lyste opp og sa noe slikt "Ikke sovet, Milla tikken!". Heldigvis var det ikke mye jeg skulle ha, for jeg merket at humøret til Milla fort begynte å skrante, og hun sa "Jeg vil ha sånn!" omtrent 254 ganger i løpet av butikkturen, etterfulgt av sutring/gråt når hun ikke fikk viljen sin. Anyways... På vei ut fra parkeringsplassen sovnet hun, og sov seg også gjennom avkledning av yttertøy. Hun ble lagt på sofaen i stua, og når jeg vekket henne etter middagen hadde hun lyst til å legge seg i senga si for å sove. Magnus også ble lagt tidlig, og jeg tenkte at dette var for godt til å være sant! Men overraskende nok gikk det veldig greit, begge barna våknet i løpet av kvelden for å spise litt, få nye bleier og få på pysj, men det var ingen protester når vi la de tilbake i seng, og for en gangs skyld kom ikke Milla inn til oss på natten (det har nemlig blitt en vane de siste ukene)!

PS: Jeg har gjerne lyst på noen innspill fra dere jeg. Hva har dere lyst til å lese om her på bloggen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!