tirsdag 26. april 2011

Badeglede

På fredag fortalte jeg om hvor dårlig jeg hadde det dagen i forveien. Fredag startet omtrent på samme måte, men etter flere timers hvile tok formen seg litt opp. Bestefar (pappa) tok med seg Milla til oldemor (farmor) og deretter hjem til seg selv, slik at vi skulle få sjansen til å puste ut litt og gjøre noen nødvendigheter hjemme.
Når Milla kom hjem var jeg fit for fight, og vi bestemte oss for å fylle i bassenget på terrassen for å la barna (og meg) kose seg der. Det var deilig å få på seg bikinien (for første gang utendørs i år) og sitte og plaske sammen med Milla. Hun elsket at jeg herjet litt med henne og jeg følte faktisk at jeg hadde det ganske så greit akkurat der og da.
Når Magnus våknet etter sin lille ettermiddagslur lot vi han holde Milla med selskap, og barna koste seg helt til vi bestemte at det var på tide å bevege oss inn. Milla protesterte litt når vi sa at de snart skulle legge seg, kanskje fordi solen fortsatt sto høyt på himmelen, men hun lot seg overtale når vi fortalte om alt det morsomme vi skulle gjøre på lørdagen.
Har dere noen gode idéer om hvordan man kan forklare barna at det er kvelden selv om det er lyst ute? Jeg har prøvd mange forskjellige vrier, men at det er sommer og lignende forstår nok ikke toåringer så veldig mye av. Hun er heldigvis (bank i bordet!) ikke vanskelig å legge, men tar gjerne imot tips!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!