fredag 1. april 2011

Det blir hva man gjør det til...

Som dere kan lese i innlegget under har jeg hatt en litt slitsom dag. Det jeg ikke fortalte var at dagen startet med at jeg hadde fullt ansvar for begge barna (det gikk faktisk ganske fint!). Jeg bestemte meg for å dra rett videre fra barnehagen til farmoren min og deretter hadde Magnus time hos fysioterapeuten. Etter dette tittet onkelen min Hans innom hos oss, og så Rasmus, og deretter fulgte da tre og en halv time med sutring. Besøkene var bare koselige, men resten var ganske utfordrende for meg.
Men så kom oppturene. Jeg ringte Martin for å høre hvordan han lå an i løypa, og som jeg mistenkte måtte jeg ta med meg Magnus når jeg skulle hente Milla. Jeg la på, men plutselig ringte telefonen igjen. Det var pappa. Han sa at han ville hente Milla for å så ta henne med videre til oldemor (farmor). Det senket skuldrene mine et par hakk. Martin kom hjem og Milla og bestefar (pappa) kom hjemom for å få skiftet litt på henne og få i henne litt mat. På tross av at hun helst ikke ville ha på klær og gjerne ville spre smuler rundt i hele stua klarte jeg (uten å bli helt utslitt) å få henne fin og ren, og klar for oldemorbesøk. Jeg sank ned i sofaen, og plutselig ringte Oskar på døra. Vi snakket litt før jeg bestemte meg for at det var på tide å komme seg en tur på butikken.
I butikken fikk jeg noen hyggelige blikk fra en eldre (faktisk ganske pen) gråhåret mann og tenkte med meg selv at jeg kanskje ikke så så fæl ut som jeg følte meg. Det varmet og gjorde meg godt.
Jeg kom hjem med et kupp, men det skal jeg fortelle om senere.
Vel hjemme igjen møtte jeg en solskinnsblid Magnus og glisende Martin, og jeg bestemte meg for at i dag skulle vi lage oss en ordentlig middag. Etter et par spark bak ble Martin med og vi laget oss hamburgere med bacon og ost og salat og dressing og..... you name it! (Ikke veldig sunt, men i hvertfall et ordentlig middagsmåltid!). Milla kom hjem og vi satt alle fire rundt bordet med tente stearinlys og koste oss med maten.
Deilig at dagen kan snu på den måten!

1 kommentar:

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!