fredag 1. april 2011

Mammusen

Noen dager er det ikke like greit å være mamma, og en slik dag har jeg nok i dag. Min helt fantastisk nydelige sønn har nå sutret kontinuerlig i omtrent tre og en halv time, hvorpå jeg har matet han hundre ganger, gitt han vann og velling, byttet en lite digg bleie, kost, dullet og forsøkt å legge han flere ganger. Nå har jeg bare lyst til å gå min vei, legge meg å sove eller bare slappe av og være helt alene. I tillegg føler jeg jo selvfølgelig på samvittigheten fordi jeg forstår at det er noe som plager han, enten det er magen eller tenner.
På slike dager sitter jeg bare og ser på klokken, både fordi jeg gruer meg til å hente Milla og dermed få enda mer ansvar og fordi jeg lurer på når Martin kommer til å dukke opp for å avlaste meg. Når han endelig er hjemme har jeg bare lyst til å synke sammen i armene hans og la tårene strømme, men det kan jeg jo ikke gjøre foran barna. De vil jo ikke forstå at mamma bare er sliten.
Så hva gjør jeg? Jo, jeg biter tennene sammen og prøver å kose meg sammen med den herlige familien min. Kanskje jeg får slappet av i kveld. Eller i natt... Eller i morgen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!