tirsdag 5. april 2011

Pass

Starten på gårsdagen var utrolig lite avslappende, fyllt med ting jeg egentlig burde unngå, men ikke kunne la være å gjøre likevel. Forpliktelser og ansvar. Vi var nemlig på tur for å skaffe pass til alle oss tre som ikke fikk lov/tid sist vi prøvde på dette. Vi hadde to småsutrete barn på slep, først til Vinterbro storsenter for å ta bilder på FotoKnudsen, som viste seg å ha vært nedlagt i flere år (Hallo Hanne? Du jobbet rett over gangen når de bygde om jo!).
Derfor måtte vi videre til Ski storsenter for å få tatt bilder der. Etter at bildene var unnagjort (med et håndholdt kamera, barna inntil en vegg og et knips på hver) gikk vi en liten runde for å vente. Jeg stakk innom jobben min (som jeg forresten har fortalt pent lite om her) og fikk snakket litt med både en kollega og eieren av butikken. Plutselig ringer Posten og forteller meg at Perfect Home varene mine er ankommet og vi må forte oss hjem for å signere og få varene inn døra.
Når vi endelig kommer til politistasjonen er bare en av lukene åpne og selvom det var bare fire stykker foran oss i køen følte jeg at det tok en halv evighet før det var vår tur (tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at det tok omtrent tre kvarter). Barna begynte å bli slitne og sultne, og jeg har aldri vært mer fristet til å legge meg ned for å sove på en benk. Når vi endelig sto innenfor gardinavlukket alle fire så Martin plutselig intenst på meg, og pekte på buksene til Magnus. De var gjennomvåte. Siden jeg også måtte ha pass ble det han som måtte ta det, og det var deilig å få fem minutters fri fra barna, selvom det var på en politistasjon, og tiden gikk med på å ta bilde og fingeravtrykk og fylle ut skjemaer.
Så sliten som jeg var når vi var ferdige har jeg ikke vært på lenge, Klokken var blitt 12.30 og det var deilig å se Milla løpe fornøyd ned i barnehagen. Etter å ha fått i Magnus litt mat sov han i flere timer, faktisk helt til det var på tide å hente Milla igjen. Og etter tre/fire timer følte jeg endelig at formen kom snikende tilbake, og jeg var fit for fight igjen.

PS: Ikke glem loddtrekningen jeg har gående på facebook! Jo fler som deltar dess fler premier blir det, så inviter gjerne vennene dine også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!