mandag 4. april 2011

Sove kan man gjøre når man blir gammal!

I innlegget fra i dag morges kan du lese hvordan lillejenta mi våknet på kvelden i går. Både broren og hun tok kvelden til normal tid, men først var Magnus våken i et par timer på kvelden også våknet altså storesøster like etter at han endelig hadde sovnet igjen. Hun satt sammen med oss en god stund (kanskje en time?), og når hun skulle tilbake i seng var det ikke lett å sovne igjen. Hun ba om at jeg skulle ligge sammen med henne, var redd for en prikk på veggen, var tørst, måtte ha ny bleie fordi det var tiss i den hun hadde på seg, ville tisse på do, ville ikke tisse på do... Det ble ikke en så avslappende kveld som jeg hadde håpet på og trengt. Når vi gikk og la oss lå hun med vidåpne øyne i senga si, og stirret ut i luften.

Snart pustet Martin tungt. Jeg ventet. Og ventet. Og ventet. Etter omtrent to og en halv time sovnet jeg, og maks en halv time senere våknet jeg igjen av at Milla gråt. Det var det jeg hadde ventet på før kroppen ga etter for trøttheten. Jeg ruslet inn til henne, tok med pute, dyne og Milla inn i senga vår, og hun sovnet. Igjen lå jeg der våken, og ventet. Denne gangen på lillebror, men igjen ga kroppen etter. Jeg våknet utallige ganger av føtter som sparket meg i ansiktet eller magen og et hode som deiset inn i mitt, og når Magnus bestemte seg for at det var morgen var jeg mer sliten enn når jeg la meg. Jeg valgte å lure meg til litt mer søvn nede i kjelleren, men det tok ikke mer enn en halvtime før jeg måtte opp igjen, og siden jeg sliter med å sovne igjen etter å ha våknet ble det vel maks ti minutter ekstra søvn på meg.
Oh, what a beautiful moooorniiing!
Starten på dagen var tøff, men det tok seg opp litt etterhvert. Forteller mer siden, nå skal jeg dulle litt til med småtrollene mine før de skal hoppe i køys og sove leeeenge! En av- og påknapp hadde gjort seg innimellom ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!