torsdag 5. mai 2011

Ankomst

Reisedagbok del 5

Når vi endelig kom til Kreta var det deilig å kjenne på varmen. Det var ikke en slik slående varme som det ofte er når man går ut av flyet, men veldig behagelig og ingen kjølig norsk vind som gufset det til. Milla syntes bagasjebåndet var utrolig spennende, og hadde nok mest lyst til å ta seg en liten kjøretur på det, men nøyde seg med å ta på dette bakteriebefengte båndet med sine nyvaskede hender og deretter stappe totten sin godt inn i munn. Det er jenta si det!
Etter en god stund dukket koffertene våre opp litt etter litt og også vognen vår. Jeg tar det aldri for gitt at bagasjen kommer fram, så det er alltid godt å få tingene sine tilbake, selvom jeg ikke er halvparten så stresset som de fleste andre reisende virker (min kjære pappa inkludert).
Når man har landet tenker man gjerne at turen er overstått, men stort sett har man jo litt transport igjen til hotellet. Denne gangen var det heldigvis ikke mer enn en halvtimes busstur før vi var fremme, så det var godt etter noen slitsomme timer på flyet.
I setet foran oss på bussen dumpet det ned en skallet mann. Magnus var veldig energisk og skulle gjerne klatre overalt, og etter å ha dunket til bakhodet til mannen et par ganger beklaget jeg og han snudde seg og smilte. "Det skal godt gjøres å lugge meg!" svarte han muntert og snudde seg igjen. Jeg skulle ønske flere mennesker var slik, det gjør dagen så mye triveligere! Milla ble sittende på bestefaren sitt fang, og etter et par sekunder hadde hun falt i dyp søvn. Selvom Ving-damen insisterte på å prate veldig mye på høyttaleren (uten at jeg mener det var feil, bare litt slitsomt med så høy lyd med overtrøtte barn og utslitte foreldre) sov hun seg gjennom kjøreturen, og når vi kom fram våknet hun ikke en gang da hun ble lagt oppå bagasjehaugen vår ute i solen.
Vel fremme på hotellet ble vi vist til våre rom, som var mye bedre enn jeg hadde sett for meg utifra bildene som ligger ute på internett. Selve hotellet var også penere, og mye renere enn jeg er vant til fra tidligere sydenferier. Barna var godt fornøyd med å få hver sin seng og det tok ikke lang tid før Magnus hadde sovnet.
Yes, yes, there will be more!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!