mandag 9. mai 2011

Baby i magen

Milla har vært på hyttetur sammen med foreldrene mine denne helgen. Hun har kost seg masse. På veien hjem dro de innom foreldrene mine og var sammen med oldemødrene hennes litt. Mens de var der har tydeligvis Milla sagt til min bestemor "Mamma har en baby i magen". Derfor fikk jeg i dag en e-post av mamma hvor hun nevnte dette og sa at hun hadde sagt til bestemor at det sannsynligvis ikke var tilfelle, men jeg kunne lese usikkerheten mellom linjene. Jeg synes dette var fantastisk festlig, og hadde mest lyst til å dra den litt lenger, men jeg hadde ikke samvittighet til det, så jeg måtte bare svare ærlig.
Milla har vært veldig opptatt av de fine stripene jeg har på magen min (også kalt strekkmerker), og jeg har forsøkt å forklare henne at de er der fordi magen min var stor når både Milla og Magnus var inni magen min. Men det er vel begrenset hvor mye man kan forvente at hun forstår i en alder av to og ett halvt år. Enten har hun misforstått meg, eller så har hun ikke hatt ordene til å forklare dette videre til bestemor og brukt de ordene hun kan. Velger hun ordene "baby", "mage" og "stor" i en setning kan det fort gi en liten mistanke til de hun snakker med. Så jeg får nok ta meg en ny runde og prøve å forklare henne det en gang til, selvom jeg synes det er utrolig morsomt hvis hun vil spre dette ryktet til enda flere :)



3 kommentarer:

  1. Leste oppsummeringen din av sykdommen - har du blitt testet for matvareallergier? Jeg vet det høres latterlig enkelt ut, men alle de symptomene der kunne jeg krysse av i boka for for 6 år siden. Da vi fant ut at jeg ikke tålte hverken melk- eller soyaprodukter og kutta de ut av kosten min forsvant alle symptomene..

    SvarSlett
  2. Tusen takk for forslaget :) Jeg har ikke blitt testet for det, men jeg spurte legen en tid tilbake om han kunne henvise meg til en ernæringsfysiolog, men han mente det ikke var så enkelt i mitt tilfelle. Kanskje jeg skal be om det igjen, for mens jeg var på Kreta hadde jeg det litt bedre, og da drakk jeg ikke et eneste glass melk (men jeg hadde jo i tillegg avlasting tilgjengelig 24/7, så det kan jo også være årsaken..).
    Bra det har fungert for deg!
    Og takk igjen! :)

    SvarSlett
  3. Haha,ler meg i hjel! Det er så gøy når barn forteller slike ting. Det var helt sikkert en mening hun ville kom frem uten å helt komme dit :P

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!