mandag 2. mai 2011

Forhåndsinformasjon

Reisedagbok del 1

Når jeg skriver om turen vår til Kreta er det litt informasjon som er greit å vite på forhånd. Derfor skriver jeg et lite innlegg med akkurat slike småtterier før jeg hopper uti det med "reisedagboken". Jeg fikk etter noen dager der nede kjøpt meg en notatbok, så jeg har skrevet flere utdrag til blogginnlegg som vil dukke opp litt etter litt.

Turen ble spandert på oss av foreldrene mine, som også reiste sammen med oss. Vi hadde bestilt en charterferie med Ving, til hotellet SunFamily Lotus i Kato Daratso på Chaniakysten. Stranden var omtrent 500 meter unna, gjennom noen handle/restaurantgater og en park. Vi bodde i to leiligheter med ett soverom, stue m/liten kjøkkenkrok, terrasse og bad. Pappa hadde sørget for at vi fikk vegg-i-vegg rom, slik at det var enkelt for oss å spise frokost sammen (på hver vår side av gjerdet på terrassen) og sende barna frem og tilbake mellom oss. Det var to basseng og ett barnebasseng på hotellet, men siden de ikke var oppvarmet var barna stort sett bare i vannkanten og plasket. Rommene var veldig greie og renslige (uten noen form for skadedyr), men iskalde (dette kunne vi ha fikset med noen ekstra euro per dag, men det valgte vi å spare). Jeg trivdes godt med både størrelsen på rommene, beliggenheten og uteområdet (som var godt skjermet fra omgivelsene), og hadde bassengene vært oppvarmet (eller vi reist på et senere tidspunkt når været er varmere) ville jeg definitivt brukt samme hotellet igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!