fredag 20. mai 2011

Mammussen min

I går ettermiddag satt vi en liten stund på terrassen hos Camilla. Milla var opptatt med å leke med Thea og Magnus elsket oppmerksomheten han fikk fra Diva (naboens hund). De to fulgte hverandre rundt, lekte, herjet og koste seg. Magnus har lenge vært flink til å stå uten å holde seg fast, og med en hund oppi ansiktet hoppet han fort opp på begge beina. En stund så det ut som han var i ferd med å flytte foten fremover, og jeg la merke til en ørliten bevegelse som viste at han så vidt prøvde før han satte seg ned på kne. "Hans første nesten-skritt!" tenkte en fornøyd og stolt mamma. Foten beveget seg nok ikke mer enn et par centimeter, men et halvt skritt kan vi vel kalle det?
Når jeg kom hjem fra Perfect Home partyet var hele huset mørkt, og jeg la meg en liten stund på senga sammen med Martin som heldigvis ikke hadde sovnet enda. Han fortalte at i dag, på badet, hadde Magnus tatt sitt første skritt! En stolt mamma som ikke hadde hatt sjansen til å fortelle faren om nesten-skrittet tidligere på dagen fikk en perfekt slutt på kvelden med denne beskjeden.
Gutten min begynner å bli stor! 
Tenk at om to måneder er han ett år! 
Klisje, jeg vet, men tida flyr!

Jeg lovte dere dette videoklippet for lenge siden, men har helt glemt å legge det ut (tror vel egentlig ikke at det bryr dere så veldig mye, men et løfte er et løfte). Dere har selvfølgelig lov til å hoppe dere gjennom klippet, for det er ganske langt og jeg forventer ikke at dere synes det er suuperspennende :)

Det er kanskje ikke så rart at vi mødre blir litt rare etter mye hjemmetid alene med barna?

4 kommentarer:

  1. dæven!! har han tatt sitt første skritt??? Så flink han er!!!! nå ble til og med jeg stolt. haha! savner han <3

    SvarSlett
  2. Så flink han er! Skjønner godt du blir stolt da ja :-) Han er så utrolig like på Milla, ergo begge er like deg <3

    SvarSlett
  3. Cecilie Cappelen Grandt20. mai 2011 kl. 14:46

    Søt han er a...

    SvarSlett
  4. Monica - JA! Det er jo helt vanvittig i mine øyne, siden han lå i magen min i går ;)
    Adele - Takk <3 Det tar jeg som et kompliment!
    Cecilie - Så koselig at du titter innom :) Håper det er bra med den nydelige snuppa di og deg?

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!