onsdag 4. mai 2011

Redd

Som dere kanskje har fått med dere skal jeg inn til siste undersøkelse i utredningen min i morgen. Jeg gruer meg. Både fordi det ikke er den mest behagelige typen undersøkelse og fordi jeg er redd for hva de vil finne. Det kan være noe alvorlig eller noe mindre farlig. Antageligvis er dét det sistnevnte. Det verste, psykisk sett, vil faktisk være dersom de ikke finner noe, og jeg igjen sitter uten noen svar. For dette er på en måte siste mulighet, i hvertfall med min nåværende lege, og han har virkelig gjort jobben sin og testet "alt".
Jeg tror det vil være tøft å være sammen med fremmede leger og helsepersonell når jeg får den endelige beskjeden. Finner de ingenting forventes det vel at jeg skal være glad, men jeg er redd jeg vil knekke sammen i gråt foran dem. Reaksjonen min avhenger jo selvfølgelig av hva de finner, eller ikke finner, men det er umulig å stålsette seg for en beskjed når man ikke vet hvilken som vil være tyngst å få.
Jeg har forsøkt å skyve disse tankene vekk lenge, men kjenner at nå som det er så nært kommer følelsene og frykten tilbake for fullt.
 Tenk om de ikke finner noe! 
Hva da? 
Tenk om de finner noe? 
Hva da?

Hva skal jeg gjøre?
Hva skal jeg si?

Kan jeg gråte?
Bør jeg le?
Skal jeg smile?
Klarer jeg det?

Kryss fingrene for meg, og send meg noen gode tanker i morgen tidlig! Jeg trenger det!
PS: Takk til alle dere som har skrevet kommentarer på mine tidligere innlegg om sykdommen min, og de som har valgt å sende meg meldinger på facebook eller telefon i stedet. Det er utrolig godt å vite at dere bryr dere! 



4 kommentarer:

  1. Jeg sender selvfølgelig mange varme tanker til deg og skal tenke på deg i morgen! Lykke til! :)

    SvarSlett
  2. krysser alle tær og fingre (selv om det er litt upraktisk midt i oppgaveskriving) og sender et lass med gode tanker din vei!
    Håper virkelig de finner ut noe vettugt, skjønner godt at du er redd.

    Stooor klem fra meg :)

    SvarSlett
  3. Kjære lille Hannemor! Samme hva de sier eller finner ut: gråt, le, bli sint, smil! Reager akkurat som du og kroppen din vil! Legene er der for å hjelpe deg! Stor klem

    SvarSlett
  4. Tenker på deg!!Lurer på hvordan det går!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!