torsdag 26. mai 2011

Smoothie med gulrot, tropisk frukt og eple

I dag morges etter at barna hadde spist frokost var vi helt tomme for brød, og jeg tittet rundt meg på kjøkkenet for å prøve å finne på noe jeg selv kunne spise. Jeg så en kiwi, et eple, et par bananer og yougurten som sto på benken, og bestemte meg for å prøve å mekke en egen smoothie. Og jeg må innrømme at jeg ble ganske fornøyd, så derfor tenkte jeg å dele oppskriften med dere.
Ingredienser:
1 banan
1 rødt eple
1/2 kiwi
2-3 dl vaniljeyougurt
2 gulrøtter
4 dl frossen tropisk frukt

Jeg hadde oppi gulrøttene først, slik at disse ble finhakket, og deretter små biter med eple. Resten er det bare å hive oppi mikseren (et tips: det er lettere å få hakket opp hard frukt hvis man har noe flytende oppi sammen med det). Det er selvfølgelig mulig å tilsette litt juice også, for å få den litt mer flytende og mer yougurt/vaniljeis hadde heller ikke skadet.
Jeg antar at oppskriften holder til omtrent tre-fire store glass, men her i hus gomlet Magnus den i seg med skje, så det blir vel maks et par glass på meg :)
Gi meg en tilbakemelding hvis du tester oppskriften davel!

2 kommentarer:

  1. Hei-

    Den så ikke så god ut men det tror jeg jaggu den er-

    Spennende blogg du har Hanne;)

    Vargas

    SvarSlett
  2. Haha :) Du får prøve og si hva du synes! Og tusen takk!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!