tirsdag 3. mai 2011

Syke barn

Denne tirsdagen og onsdagen hadde jeg holdt av for å få tid til å slappe av og ta meg inn etter ferien. Det kjenner jeg at kroppen trenger, og derfor har jeg kanskje isolert meg litt disse dagene. Det jeg ikke hadde tatt med i beregningen var at Magnus (som var syk hele ferien vår) skulle smitte Milla, slik at hun også skulle være hjemme sammen med oss på dagtid.
På kvelden i går mens Magnus fikk sin vanlige kveldsflaske (med slimløsende hostemedisin i for første gang, for å prøve å bli kvitt den fæle hosten) våknet plutselig Milla og jeg syntes hun var fryktelig varm. Det ante meg at hun hadde fått feber, så jeg tok fram øretermometeret (som jeg absolutt ikke har full tillit til) og målte flere ganger i begge ører. Resultatet var 39,5 grader, mens jeg hadde 36,6. Det vil si at feberen trolig lå rundt 40 grader fordi slike termometer måler omtrent 0,5 grader for lavt. Hun ble fort kledd av, fikk en kald klut på pannen, febernedsettende og vann på tåteflaske. Det var snålt å se henne ligge der med flaska - tenk at det bare er to år siden hun var på alder med Magnus og lærte seg å holde flasken selv... ♥
Hun ville ikke sovne igjen etter dette, og begynte etterhvert å bli dårlig i magen også (samme typen dårlig som Magnus har vært), og endte til slutt med å få ta med dynen og puta si inn i senga vår. Hun lå der nesten hele natta, avbrutt av flere do-besøk og bleieskift, men til slutt måtte hun gå og legge seg i sin egen seng. Hun var ikke særlig fornøyd med det, men sluknet fort. Det gjorde heldigvis vi også, for to timer senere bestemte Magnus at det var morgen, og det var på'n igjen.
En hel dag hjemme med begge to har for å være helt ærlig vært grusomt. Det var ikke den rette dagen at begge skulle være syke, men jeg har forsøkt så godt som mulig å ikke la den dårlige formen min gå utover dem. Jeg hadde et håp om å i hvertfall få et par timer fri, fordi jeg visste at begge skulle sove i løpet av dagen, men det nyttet rett og slett ikke, fordi den ene våknet idet jeg la den andre. Siden Milla er syk har hun trengt mer nærhet enn vanlig, og har derfor sittet oppå meg og sutret det meste av tiden. Jeg har derfor forsøkt å finne på alle mulige aktiviteter som kunne gi meg litt fred; puslespill, barnetv, duploklosser, tegning, bøker og til slutt gjorde jeg et forsøk på å sette på "Skjønnheten og Udyret" for å se film sammen med Milla. Jeg hadde mine mistanker om at tålmodigheten ikke kom til å holde lenge, men vi satte oss til rette med litt potetgull og saft og kom til der Belle blir kidnappet før potetgullet var tomt og hun ble lei. Hvor lenge er det? 20 minutter kanskje...
Det høres ut som jeg ikke trives sammen med barna mine, så jeg håper ikke dere misforstår meg, men etter en hel uke på ferie sammen med begge to hadde jeg absolutt trengt litt (om så bare noen timer) alenetid.

Jeg vet jeg sutrer... 
Sorry!

1 kommentar:

  1. Det er lov å være sliten uten at du må sitte igjen med dårlig samvittighet for å føle at du trenger alene-tid! ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!