tirsdag 3. mai 2011

Tilbake til hverdagen

Hjemkomsten virket skremmende for meg. Jeg var redd for hvordan jeg ville reagere på å gå tilbake til hverdagslivet, uten avlasting tilgjengelig hele dagen og med de få oppgavene jeg er nødt til å gjennomføre hver dag. Det jeg fryktet var å få et sammenbrudd igjen, og måtte starte helt på nytt. Heldigvis fikk jeg søndagen til å roe ned på, og hadde Martin hjemme sammen med meg den dagen.
Milla sov heldigvis til halv ti i går, men siden lillebroren hadde bestemt seg for å våkne kvart over seks hjalp det lite på min form. Før Milla hadde rukket å våkne fikk Magnus lagt seg til å ta seg en liten lur, så da fikk jeg pustet ut litt.
Min herlige kjæreste overrasket meg først med å ha tatt et bæsjebleieskift før jeg sto opp, og kom plutselig hjem igjen etter å ha dratt, med et brød som vi sårt trengte etter at vi hadde vært litt for flinke til å tømme skapene før ferien og litt for dårlige til å handle på veien hjem. Dermed fikk Magnus og Milla frokost og matpakke uten at jeg trengte å styre alt for mye med matlagingen. Takk
Når Milla endelig ble levert i barnehagen litt over klokken ti hadde hun et A4 ark under armen, med bilder fra turen vår og en liten skrevet forklaring slik at barnehagetantene kunne hjelpe henne med å fortelle om opplevelsene våre.
Etter barnehagelevering fikk jeg litt tid til kontorarbeidet jeg hadde utsatt mens jeg var på ferie, fordi Magnus sovnet i bilen. Når han våknet presset jeg meg (for nei, kroppen samarbeidet ikke) til å ha det gøy sammen med han, og vi hadde en lengre samtale som var rimelig festlig. Noe av den har jeg på film, så det kan dere få se litt senere :) Da Martin kom hjem fra jobb hjalp han meg med henting av Milla, så dermed fikk jeg også laget middag (fiskeboller i hvit saus med kokte poteter og smørdampede grønnsaker, NAM!). Jeg hadde en veldig fin dag, selvom formen var elendig, og det er jeg ganske så fornøyd med!


1 kommentar:

  1. Du har jo fått gjort masse idag Hanne, det syns jeg du skal være stolt av :) Synd at formen ikke var på topp, men du skal ha skryt for å ha gjennomført alt du skulle idag. Hehe, alltid litt festlig å prate med småbarn da, er sikker på at Magnus hadde det kjempegøy!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!