onsdag 4. mai 2011

Up in the air

Reisedagbok del 4

Mine mistanker om at flyturen skulle bli en prøvelse ble bekreftet, og jeg tror ikke det kunne gått særlig mye verre. Begge barna tisset gjennom alle klærne sine, og det viste seg at jeg ikke hadde greid å tenke klart når det gjaldt pakking av skift. Dermed ble Magnus sittende uten bukse til den hadde tørket nogenlunde. Flasken til Magnus var i varmeste laget, så han fikk ikke drukket den før litt utpå turen, men planen var jo at den skulle gjøre at han slapp dotter i ørene på veien opp. Han hylte derfor på velkjent vis når flyet lettet. Han var i tillegg overtrøtt, og når han endelig duppet av i armene våre tok det ikke lange stunden før han våknet igjen med et skrik og da hadde han i sine øyne fått seg nok søvn, men det hindret han ikke i å sutre. Hvis jeg ikke har fortalt det tidligere så er han en rimelig aktiv gutt, så vår evne til å holde han fast mens han prøvde å vri seg løs fra armene våre ble virkelig testet. Til slutt bestemte bestemor seg for å holde han slik man sitter i bilsetet, fastspent i armene hennes og han kapitulerte etter en mindre kamp.
Milla gikk det litt bedre med. Hun koste seg med klistremerkeboken i noen minutter, men ville ha hjelp hele tiden, slik at dette ikke ble noe særlig avlastende. Påskeegget var spennende, og underholdt henne litt lenger. Puslespillet var litt for vanskelig, slik at jeg ble sittende og pusle for henne. Resten av tiden brukte hun på å sutre fordi hun ikke klarte å se det vi prøvde å peke på utenfor vinduet, prøve å ta av og på seg beltet (spesielt når vi måtte ha det på), klatre over stolryggene våre og bak til besteforeldrene sine, spise og vekke Magnus. På veien ned til bakken igjen måtte naturlig nok Magnus settes fast i beltet igjen, så han måtte vekkes, Milla fikk dotter i ørene, og satt derfor med en stor furteleppe med fingrene i ørene og nektet å drikke selvom jeg sa det ville hjelpe.
Oh, joy!  
Det var en lettet, men veldig sliten familie
som gikk ut av flyet etter fire lange timer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!