tirsdag 7. juni 2011

Bestiser på stranda

Jeg hadde trodd at en tur på stranda skulle ta knekken på meg, men etter lørdagens suksess bestemte vi at vi skulle dit på søndag også. Denne gangen fikk jeg med meg Martin etter litt overtalelse, og jeg tør å påstå at vi koste oss alle sammen.
Silje og Dennis og deres tre nydelige jenter (Adele (2 1/2 år), Linnea (4 år) og Celine (6 år)) var der sammen med oss det meste av dagen, og i tillegg fikk vi litt tid sammen med Live, Jesper, Monica, Teo på starten av dagen og Adele og Christoffer rett før vi dro hjemover.

Milla var utrolig selvdreven og koste seg max sammen med de andre jentene. Hun har nok funnet seg en perfekt match i (lille)Adele og det ser ut til at det er gjensidig. Det var minimalt med krangling, leken fløt helt naturlig og de delte til og med en softis på egenhånd. Martin kom nemlig opp fra kiosken med en halvspist softis, og begge jentene sto umiddelbart oppå han for å få smake. Han gav en bit til hver, men så på ansiktene deres at det ikke var nok. Bambiøynene vant, og han mumlet "Hvordan skal dette gå?", og ga isen til en av jentene. Til vår store overraskelse var det helt greit å dele, og de tok en bit hver annenhver gang og gav den fram og tilbake mellom hverandre.
Magnus syntes det var superstas å utforske - smake på sand og steiner, vasse i vannet, leke med spader og spann og traske oppover gresset på egenhånd. Han fikk seg en liten dupp i vognen denne dagen også, så jeg fikk god tid til å hvile meg i solen. Det var noe helt annet enn å være hjemme, for hadde jeg vært det ville det stått husarbeid eller andre gjøremål på planen med en gang han var lagt, men her var det bare snakk om å kose seg, nyte tid med gode venner og bruke energien på Milla.
Bikinien min var også med, og jeg fikk meg årets første utendørs bad. Det var faktisk deilig temperatur, så jeg var en stund uti vannet og koste meg med det. Milla ville gjerne bade med meg og begynte å gå utover, men hun synes nok det var litt kaldt, så gikk fort opp igjen. Hun har nok fått det etter sin far
Etter strandbesøket dro vi hjem på grilling hos svigers, med masse god mat. Vi koste oss utendørs der også helt til det var leggetid for barna. Martin hadde mest lyst til å ta kvelden, men bestemte seg til min glede for å holde seg våken litt lengre.
Mer perfekt helg skal man lete lenge etter!

2 kommentarer:

  1. jeg synes du orker mye jeg=) flink du er som klarer det i det minste.jeg hadde ikke klart en dag på stranda med to unger.. utslitt av tanken.
    men det er jo forskjellig da. noen ganger må man presse seg selv om man ikke klarer/orker..

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det! Jeg kan bare ikke slutte å leve og gå glipp av de beste årene i livet mitt, sammen med barna mine. Jeg hadde heller ikke trodd jeg skulle klare det, men jeg oppdaget raskt at det var myye mindre slitsomt der enn hjemme.. Takk for kommentaren :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!