tirsdag 14. juni 2011

Konsentrasjonsvansker

Jeg har lyst å skrive et lite innlegg til dere, men finner meg selv i å skrive et halvt innlegg, og deretter stoppe, retter litt på det, stopper igjen og innlegget ender til slutt opp i bunken med de andre utkastene jeg har skrevet halvferdig tidligere og aldri fått publisert. Dette er fordi hodet mitt ikke er på plass i det hele tatt om dagen. Når jeg skriver dette trenger jeg komplett stillhet rundt meg, men hører stadig vekk lyder som prøver å trenge seg inn; bilene som suser forbi, harddisken til tv-en som jobber, et barnerop utenfor husveggene og pc-ens summing- Bokstavene foran meg flyter over skjermen unntatt akkurat de bokstavene jeg fokuserer på rett foran meg. Det kreves med andre ord stor konsentrasjon for at jeg ikke skal la meg distrahere.
Jeg har veldig lyst til å skrive et innlegg om den fantastiske helgen jeg har hatt, om den hektiske dagen i dag og om den koselige sommerfesten i barnehagen til Milla, men jeg klarer det ikke. Ikke enda i hvertfall.
Så jeg beklager at det er litt stille her om dagen! Om dere bryr dere vet jeg ikke, men for meg har det betydning, fordi skrivingen gir meg så mye. Men siden både fysiske og psykiske anstrengelser krever så mye av meg, må jeg gi meg med dette.
Ønsker dere alle en flott kveld!
Min tilbringes alene på sofaen, iført joggebukse og hettegenser.
Snart titter mor og far innom, også skal jeg legge meg.
Deilig!

4 kommentarer:

  1. Tenk på deg selv, vi venter! ;) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Velkjent dette med konsentrasjonsvansker! Har en hau av innlegg jeg har lyst til å skrive, men som jeg da ikke fikser fordi hodet mitt ikke vil..

    Supert å høre at du har hatt en fin helg:D

    SvarSlett
  3. Kjempesøt bildeserie av store lillegullet ditt :)

    Ikke tenk på skriving/blogging som noe du MÅ - i hvert fall ikke noe du må for oss som leser det du skriver. Du har absolutt ingenting å beklage overfor oss. Jeg syns du orker/får til/gjør MYE mer enn alt det tunge du er midt oppi skulle tilsi, Hanne!

    Jeg tror kanskje det er vanskelig fordi du så gjerne VIL - men så forsvinner det bittelille overskuddet til å gjøre akkurat det du har så lyst til, og som kanskje hadde ladet batteriene dine litt. Ta GODT vare på deg selv, Hannemor! Stor klem

    SvarSlett
  4. ikke tenk på at du ikke får skrevet i bloggen hele tiden.
    synes du er flink som i det hele tatt orker og skrive blogg jeg. det hadde ikke jeg orket..:(

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!